نان‌مان را در خون همکاران‌مان نزنیم/ پروژه‌ها را ۲ هفته تعطیل کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
رییس کانون کارگردانان در رادیو نمایش:

نان‌مان را در خون همکاران‌مان نزنیم/ پروژه‌ها را ۲ هفته تعطیل کنید

رییس کانون کارگردانان نسبت به بی‌توجهی درباره وضعیت تولید فیلم و سریال‌ در روزهای کرونایی و درگذشت کریم اکبری مبارکه اعتراض کرد.

به گزارش صبا، محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان در برنامه «گیومه» رادیو نمایش در واکنش به درگذشت کریم اکبری مبارکه هنرمند پیشکسوت گفت: حدود ۵ تا ۶ ماه پیش سه نامه هشدار دادیم و در مطبوعات هم چاپ شد. ۲ نامه از این ۳ نامه مستقیما برای عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صداوسیما و وضعیت سریال‌ها نوشته شده بود.

وی ادامه داد: در آخرین نامه‌ای که دادیم صراحتا در بند آخر نامه ذکر کردیم جناب آقای علی عسکری اگر سر سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی اتفاق ناگواری برای هر کدام از عوامل بیفتد مسئولیت آن مستقیما به عهده شخص شما و مدیران ارشدی است که مسئول سریال‌ها هستند.

رییس کانون کارگردانان تاکید کرد: متاسفانه به این نگاه دلسوزانه کانون کارگردانان توجهی نشد و حتی از کانون کارگردانان به جرم تشویش اذهان عمومی توسط صداوسیما شکایت هم شد.

امیریوسفی با اشاره به اینکه پزشک سریالی که اکبری مبارکه در آن بازی داشت دیرهنگام متوجه بیماری ایشان شد، عنوان کرد: متاسفم که این را می‌گویم. تمام شنیده‌های من این است که پزشک محترم این سریال دیرهنگام‌ متوجه بیماری ایشان شدند و تمام سرفه‌های ایشان که یکی دو روز قبل از مرگ‌شان سر صحنه اتفاق می‌افتاد، می‌توانست یک فرد دیگر را بیمار کند.

وی افزود: اوضاع به شدت خراب است و تنها راهش از نظر کانون کارگردانان این است که به دستورالعمل‌هایی که داده می‌شود، توجه کنیم. از جمله مهم‌ترین دستورالعمل‌ها تعطیلی موقت و ۲ هفته‌ای پروژه‌هاست اما متاسفانه توجهی به آن نمی‌شود.

رییس کانون کارگردانان درباره وضعیت فعلی سینما و تلویزیون اظهار کرد: سینما و تلویزیون با نبود بیمه بیکاری مناسب و حمایت‌ها، متاسفانه اوضاع خوبی ندارد و دولت هم هیچ توجه جدی به وضعیت اهالی سینما که بخواهد بحث بیمه‌های بیکاری و کمک‌های معیشتی را پیگیری کند، ندارد. در این وضعیت معیشتی شاید بتوان به افراد حق داد برای درآمدزایی سرکار بروند اما متاسفم که این را بگویم که گاهی اوقات نباید شرایط به گونه‌ای شود که ناخواسته نان‌مان را در خون همکارانمان بزنیم.

امیریوسفی در پایان اظهار کرد: باز هم مخاطبم رییس صداوسیما است و امیدوارم تمام مسئولیت این سریال‌ها را قبول کند، به ویژه درباره خانواده کریم اکبری مبارکه که دلجویی هر چند دیرهنگام و نوش دارو پس از مرگ سهراب است اما حداقل توجهی به صحبت‌ها و اعتراض‌های فرزند کریم اکبری مبارکه بشود که شاهد تکرار آن نباشیم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است