۲۲ سردیس‌ سمپوزیوم مجسمه‌سازی در خانه هنرمندان نصب می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۰
معاون سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

۲۲ سردیس‌ سمپوزیوم مجسمه‌سازی در خانه هنرمندان نصب می‌شود

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از برگزاری مراسم رونمایی از 22 سردیس‌ اثر سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر ویژه بزرگان و مشاهیر هنر معاصر ایران امروز خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، فرزاد طالبی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به رونمایی از ۲۲ سردیس‌ اثر دومین سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر، گفت: این سمپوزیوم ویژه بزرگان و مشاهیر هنر معاصر ایران بوده است و آثار این سمپوزیوم بسیاری از بزرگان هنر ایران را در بر می‌گیرد و برای خلق سردیس از مشاهیر هنرهای مختلف همچون سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و … برگزار شده است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران اظهار کرد: از این مجموعه در گذشته ۲ اثر که مربوط به بزرگان حوزه موسیقی بوده در پهنه رودکی و در مقابل تالار وحدت نصب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه رونمایی از ۲۲ سردیس‌ اثر سمپوزیوم مجسمه سازی مفاخر با حضور محمدجواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران انجام خواهد شد، تاکید کرد: با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ و مناسب نبودن شرایط شهر تهران این مراسم امروز ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه در جنوب خانه هنرمندان به صورت بسیار محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

طالبی ادامه داد: حفظ سلامتی هنرمندان و شهروندان اولویت اصلی سازمان زیباسازی شهر تهران است به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی به صورت بسیار محدود برگزار شود.

وی در پایان گفت: بی شک نصب این تعداد سردیس از مشاهیر هنر معاصر ایران اقدام بزرگی است اما با توجه به شرایط کنونی امکان برگزاری مراسم عمومی وجود ندارد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است