برای گرفتن حق‌مان شکایت می‌کنیم/ سخت است دوباره مردم را به سینمارفتن عادت دهیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
علی آشتیانی‌پور به صبا گفت:

برای گرفتن حق‌مان شکایت می‌کنیم/ سخت است دوباره مردم را به سینمارفتن عادت دهیم

علی آشتیانی‌پور می‌گوید اکران آنلاین در کشور ما چندان درآمدزا نیست چراکه قانون کپی رایت اعمال نمی‌شود.

علی آشتیانی‌پور تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره کارهای جدید خود عنوان کرد: در شرایط فعلی تولید فیلم برای بخش خصوصی هیچ توجیه منطقی ندارد چراکه وقتی قرار نیست فیلمی اکران شود چگونه تهیه‌کننده می‌تواند روی کاری سرمایه‌گذاری کند که امکان بازگشت سرمایه‌اش ممکن نیست.

وی افزود: البته پخش فیلم «پالتو شتری» به کارگردانی و نویسندگی مهدی علی‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید شیخ انصاری را برعهده داریم که به زودی با مشخص شدن تاریخ قطعی، آن را روی پرده خواهیم برد. درباره اکران باید این نکته را اضافه کنم که شرایط فروش فیلم‌ها به حدی بد شده است که عملا فیلم‌ها بدون تماشاگر روی پرده می‌روند. این یک فاجعه برای سینماست که مطمئنا در آینده هم تاثیراتش در سینما باقی خواهد بماند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: تا پیش از شیوع بیماری کرونا هم تنها بخش خاصی از مردم به سالن‌ها می‌رفتند و حالا همان بخش اندک نیز دیگر به سالن‌های نمایش نمی‌آیند. این مساله نیز در آینده ادامه خواهد داشت چراکه به سختی می‌توان کسانی را که عادت کرده بودند به سینما نروند به سالن‌ها بازگرداند. این مشکلات باعث شده آینده روشنی را برای سینما متصور نباشم مگر این‌که حمایت‌های دولتی همه جانبه صورت گیرد تا مشکلات به نوعی مرتفع شود.

آشتیانی‌پور درباره اکران آنلاین نیز توضیح داد: اکران آنلاین در کشور ما چندان درآمدزا نیست چراکه کپی رایت اعمال نمی‌شود. البته برخی از آثاری که تا به امروز فرصت نمی‌کردند در سینماها نمایش داده شوند این امکان برایشان فراهم شد تا دیده شوند.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر همه سینماداران و هم تهیه‌کنندگان درگیر گرفتن حق و حقوقشان هستند چراکه چند کار را روی پرده برده‌اند بدون اینکه حق و حقوق خود را دریافت کرده باشند و این موضوع باعث می‌شود نتوانند روی کار بعدی سرمایه‌گذاری کنند به همین دلیل من و چند تن از همکارانم تصمیم داریم شکایت خود را به همراه چند تهیه‌کننده دیگر به قوه قضاییه بریم تا شاید بتوانیم حقمان را بگیریم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است