تدوین دانشنامه سندشناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴

تدوین دانشنامه سندشناسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

معاون پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از تدوین دانشنامه سندشناسی به منظور شناخت اصطلاحات و واژگان مرتبط با این حوزه، جهت درک وقایع تاریخی برای پژوهشگران و سندپژوهان خبر داد.

حوریه سعیدیبه گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حوریه سعیدی معاون پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تدوین دانشنامه سندشناسی در سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت جایگاه اسناد و مدارک تاریخی در حوزه تاریخ‌نگاری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و به تبع آن پژوهشکده اسناد، بنابر ماموریت ذاتی خود در نظر دارد دانشنامه سندشناسی را در حوزه دانش‌شناسی و تهیه مرجع‌ واژگان تدوین کند.

سعیدی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰ عنوان مدخل اصلی، ارجاعی و اصطلاحی برای تهیه و تدوین دانشنامه سندشناسی به شورای پژوهش پیشنهاد داده شده و مورد تصویب قرار گرفته و قرار است این دانشنامه به دست پژوهشگران حوزه تاریخ، سندپژوه، علوم اجتماعی، دانشجویان تاریخ و علوم آرشیوی و سندپژوهی که مخاطبان اصلی این دانشنامه هستند، برسد.

معاون پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در تشریح ساختار دانشنامه سندشناسی گفت: این دانشنامه دارای  شورای سیاستگذاری، کمیته علمی و شورای نویسندگان است. در شورای سیاستگذاری کارشناسان درباره مباحثی چون اصطلاح‌نامه‌نویسی، علوم آرشیوی و اسنادی فعالیت می‌کنند، در کمیته علمی هم سندپژوهان اسناد و آرشیو ملی، به تکمیل مداخل و تقسیم مسیولیت‌های سفارش و تدوین مقالات علمی می‌پردازند و در نهایت شورای نویسندگان مقالاتی در حوزه دانشنامه تهیه و یا نگارش مطلب در این حوزه را سفارش می‌دهند.

سعیدی که به عنوان مجری و سر ویراستار در تدوین دانشنامه سندشناسی فعالیت می‌کند در پایان بیان کرد: نتیجه تحقیق، پژوهش و تدوین این دانشنامه نخست به صورت کتاب در دو جلد تنظیم و منتشر می‌شود و پس از آن به‌ صورت لوح فشرده در دسترس علاقه‌مندان و مراکز آرشیوی و سندی قرار می‌گیرد، امیدوارم مراحل تدوین دانشنامه سندشناسی هرچه زودتر انجام شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000