ایتالیایی‌ها از بابک کریمی تجلیل می‌کنند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳

ایتالیایی‌ها از بابک کریمی تجلیل می‌کنند

بابک کریمی بازیگر و تدوینگر شناخته شده ایرانی در جشنواره مِدفیلم ایتالیا تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از آنسامِد، بیست و ششمین دوره جشنواره مِدفیلم ایتالیا (MedFilm Festival) جایزه افتخاری یک عمر دستاورد رویداد امسال خود را به بابک کریمی بازیگر و تدوینگر ایرانی اهدا می کند.

بیست و ششمین دوره جشنواره مِدفیلم قرار است بین روزهای ۹ تا ۱۵ نوامبر امسال با شعار «یک دورهمی تازه» برگزار شود.

در رویداد امسال جشنواره ۷۰ فیلم از ۳۰ کشور دنیا به نمایش در می آید. از این تعداد فیلم ۳۸ اثر برای اولین بار در ایتالیا نمایش داده می شوند.

بنا به اعلام برگزارکنندگان جشنواره، بابک کریمی در کنار دریافت جایزه افتخاری فستیوال در روز ۱۳ نوامبر یک مسترکلاس نیز در مشارکت با یک موسسه ایتالیایی برگزار خواهد کرد.

جشنواره مِدفیلم نخستین بار سال ۱۹۹۵ با تمرکز بر فیلم های مستقل در شهر رم ایتالیا شکل گرفت. این جشنواره همچنین تنها فستیوال مخصوص فیلم های تولید شده در منطقه حوزه دریای مدیترانه است.

در متنی که برای بزرگداشت بابک کریمی در کاتالوگ جشنواره نوشته شده؛ آمده است: «بابک کریمی پل ارتباطی میان فرهنگ مدیترانه است. پلی بر این دریای اتحاد بخش. او دوران کودکی خود را میان رم و تهران گذراند و با کارگردانان بزرگ معاصر، از پیتر گرینوی و جیانی آملیو گرفته تا مارکو بلووکیو و برادران تاویانی کار کرد. او با عباس کیارستمی، کارگردانی که پروژه‌هایش زندگی‌بخش، هیجان انگیز، متعالی و عمیق بود برای همه زمان‌ها، همکاری مشترک قابل توجهی داشت. وقتی از جلوی دوربین رد می‌شود، خود را به یک بازیگر بدیع و پرتحرک تبدیل می‌کند، توانایی عبور از سینمای هنری به کمدی عامه‌پسند و بهترین سریالهای تلویزیونی را با انعطاف‌‌پذیری فراتر از حد معمول دارد. بابک در هر ژانری که کاوش می‌کند و در تمام داستان‌هایی که می‌گوید ، همیشه می‌داند چگونه سینمایی را نشان دهد که قادر به از بین بردن موانع و پاک کردن مسافت‌ها است،  بابک به طور مداوم خود را در خط تازه‌ای می‌اندازد زیرا تقابل و تعامل همیشگی برایش اهمیت دارد و این همان چیزی است که بشریت را طی قرن‌ها تکامل داده. با جایزه یک عمر دستاورد هنری، ما در نظر داریم به بازیگری که با کار خود، نماینده ریشهها، خانه‌ها و دنیای همیشه میزبان مدیترانه است‌، ادای احترام کنیم.»

همزمان با این اتفاق فیلم «جنایت بی‌دقت» در بخش مسابقه این جشنواره با یازده فیلم دیگر رقابت مى‌کند و کریمی به معرفی آخرین فیلمی که آماده نمایش دارد، خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    114/077/276/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/424/095/000