کریم اکبری مبارکه یک انسان به تمام معنا بود/ معلم اخلاقی که از دست رفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
علی غفاری به صبا گفت:

کریم اکبری مبارکه یک انسان به تمام معنا بود/ معلم اخلاقی که از دست رفت

کارگردان سریال «بچه مهندس» درباره ویژگی‌های بارز زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه که امروز 8 آبان در اثر ابتلا به کرونا درگذشت، سخن گفت.

علی غفاری کارگردان مجموعه «بچه مهندس» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره کریم اکبری مبارکه بازیگر پیشکسوت کشورمان که صبح امروز ۸ آبان در اثر ابتلا به کرونا درگذشت و در آخرین کار تصویری خود در «بچه مهندس» ایفای نقش کرده بود، عنوان کرد: از خبر فوت این بازیگر ارزشمند کشورمان عمیقا متاسف و متاثر شدم و اصلا باور نمی‌کنم. کریم اکبری مبارکه یک انسان به تمام معنا بود. ایشان را می‌توان معلم اخلاق نامید.

وی ادامه داد: ایشان یک فرد بسیار حرفه‌ای، وظیفه‌شناس و متعهد بود. ما در سه فصل «بچه مهندس» در خدمت ایشان بودیم و بسیار از همکاری با این معلم اخلاق لذت بردیم.

کارگردان «بچه مهندس» با اشاره به اینکه کریم اکبری مبارکه در گذشته معلم بوده است، بیان کرد: ایشان کارمند بازنشسته آموزش و پرورش بود و آن روحیه و خصلت معلمی در وجود ایشان نهادینه شده بود.

غفاری افزود: ایشان یکی از پیشکسوتان درجه یک تئاتر هم بود و در «بچه مهندس» نیز نقش خود را به بهترین شکل ممکن بازی کرد و من نیز بسیار از ایشان آموختم.

وی با اشاره به اینکه اخلاق و صبوری درسی است که اکبری مبارکه از خود به یادگار گذاشته است، مطرح کرد: زمانی که ما پروژه «بچه مهندس» را جلوی دوربین می‌بردیم ایشان از ۵ صبح سر صحنه حاضر می‌شد و زمانی هم که جلوی دوربین نمی‌رفت در گوشه‌ای از صحنه دیالوگ‌های خود را تمرین می‌کرد.

کارگردان «بچه مهندس» در پایان با اشاره به اینکه هنوز رفتن ایشان را باور ندارد، اظهار کرد: ایشان فردی بسیار وظیفه‌شناس، زمان‌شناس و متعهد در کار خود بود. خداراشاکرم یادگاری‌های بسیار خوبی از حضور ایشان در فیلم‌ها و سریال‌ها گوناگون به جای مانده است.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است