«جبرئیل» برنده دو جایزه اصلی از جشنواره آمریکایی شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷

«جبرئیل» برنده دو جایزه اصلی از جشنواره آمریکایی شد

فیلم کوتاه «جبرئیل» ساخته یوسف کارگر، در جشنواره «برکلی» امریکا برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه خارجی و جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، فیلم کوتاه «جبرئیل» ساخته‌ یوسف کارگر که به‌ عنوان تنها نماینده فیلم کوتاه ایران در بخش مسابقه بیست‌ و‌ نهمین دوره جشنواره «برکلی» امریکا حضور داشت، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه خارجی و جایزه بهترین فیلمبرداری شد.

«جبرئیل» در این دوره از جشنواره که از قدیمی‌ترین جشنواره‌های مستقل امریکا است، در بخش مسابقه با فیلم‌هایی از آمریکا، یونان، اتریش، ژاپن، فرانسه، کانادا و … به رقابت پرداخت و در نهایت هیات‌ داوران جایزه بهترین فیلم کوتاه خارجی و بهترین فیلمبرداری جشنواره را به این فیلم اهدا کردند.

در بیانیه هیات‌ داوران آمده است: «جبرئیل» مظهر پیوند صمیمی پدر و پسری است که با موتور سیکلتی یدک‌دار با شگفتی‌های تاریک، با کم‌ترین گفتگو رو به رو می‌شوند. بازی‌های احساسی فوق‌العاده هستند که روی پرده از زاویه چشم و نبوغ فیلمبردار دیده می‌شوند. یوسف کارگر یک فیلم بی‌انتها تاثیرگذار و شگفت‌انگیز خلق کرده است.

بیست‌ و‌ نهمین دوره جشنواره فیلم «برکلی» با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۶ اکتبر تا یک نوامبر به‌ صورت فیزیکی و مجازی در شهر برکلی در ایالت کالیفرنیا در حال برگزاری است.

«جبرئیل» پیش‌ از این در جشنواره‌هایی چون «کورک» ایرلند، «فلیکرز» امریکا و … پذیرفته‌ شده و جایزه بهترین فیلم جشنواره «پارما» ایتالیا را کسب کرده بود.

داستان «جبرئیل» درباره پدری است که باید در شرایطی سخت، بین عشق و ایمان و وجدان تصمیمی بگیرد.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: یوسف کارگر، بازیگران: یوسف یزدانی، شبنم یوسفی، علی مکرم، سینا فرامرز، منظر اصغری، رسول عمرانی فر، مدیر فیلمبرداری: وحید بیوته، تدوین: عماد خدابخش، صدابردار: مسیح حدپور سراج، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی جواهری‌زاده، موسیقی: پیام آزادی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: نگار نقوی، گریم: لیلا اینانلو ظفری، مدیر تولید: آرمین مرادی، اصلاح رنگ و نور: مهران دوستی، دستیاران فیلمبردار: غلامرضا رضایی، مهدی داوری، دستیاران صدا: محسن مصلح، جمال حدپور سراج، دستیار تدوین: مجید طارمی، گرافیک: میلاد رحیمی، مجری طرح: شاهین فرج‌زاده، تهیه‌کنندگان: علی ضیایی و یوسف کارگر.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000