«اردکان» شهر منتخب استان یزد برای اجرای پردیس سینمایی امید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲

«اردکان» شهر منتخب استان یزد برای اجرای پردیس سینمایی امید

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی در جلسه امضا تفاهم‌نامه احداث پردیس سینمایی امید، از احداث سینما در شهرهای فاقد سینما خبر داد.

یزدبه گزارش صبا به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی در جلسه امضای تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر اردکان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد، گفت: با استقبال شهرداری‌ها در احداث سینما در شهرهای فاقد سینما مواجه هستیم و با ورود شهرداری‌ها برای احداث پردیس سینمایی امید، احداث سینما در شهرهای فاقد سینما شتاب گرفته است.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، تا امروز با سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها، تفام‌نامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۲۸ شهر در ۲۸ استان کشور با ظرفیت ۹۰ سالن امضا شده است.

حیدری خلیلی با توجه به احداث سینما در شهرهای فاقد سینما عنوان کرد: احداث سینماهای جدید به ویژه در شهرهای فاقد سینما، موجب توسعه و تقویت بازار سینمای کشور خواهد شد. در راستای سیاست «ایران، تهران نیست» باید از ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شهرداری‌ها برای احداث سینماهای جدید به ویژه در شهرهای فاقد سالن سینما حمایت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی بیان کرد: پردیس سینمایی امید در راستای کلان برنامه «عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری‌ها احداث می‌شود. اردکان بع علت سابقه تاریخی و فرهنگی و جمعیتی و آمادگی مدیریت شهری به عنوان شهر منتخب استان یزد برای اجرای پردیس سینمایی امید انتخاب شد و تامین زمین و اجرای عملیات پروژه بر عهده شهرداری اردکان می‌باشد.

وی از بودجه پرداشت شده برای اشاره کرد: ۷۷۰ میلیون تومان توسط سازمان امور سینمایی به صورت بلاعوض برای تهیه نقشه و طراحی سازه و احداث پردیس سینمایی امید به شهرداری اردکان پرداخت می‌شود. پردیس سینمایی امید اردکان با سه سالن و پیش‌بینی ۳۰۰ صندلی در میدان آزادی، ابتدای بلوار آیت‌الله خاتمی، ضلع شمالی پارک آزادی شهر اردکان با محوریت شهرداری اردکان احداث خواهد شد.

وی در پایان با اشاره اهمیت تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی کشور، بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی باعث توسعه فرهنگی مناطق و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. احداث پردیس سینمایی امید ادامه خواهد داشت و استان‌های باقی‌مانده نیز مقصد پردیس سینمایی امید خواهند بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است