تجربه زندگی در حباب استارت‌آپ | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
معرفی کتاب؛

تجربه زندگی در حباب استارت‌آپ

کتاب «مصایب من در حباب استارت آپ» سفرنامه یکی از کارمندان سیلیکون ‌ولی به دنیای استارت‌آپ‌ها از سوی نشر اطراف روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبا، کتاب «مصائب من در حباب استارت آپ» نوشته دنیل لاینز با ترجمه سعید قدوسی نژاد از سوی نشر اطراف به چاپ رسید.

در یاداشتی که دنیل لاینز روزنامه نگار، طنزپرداز، فیلمنامه نویس آمریکایی متولد ۱۹۶۰ میلادی برای این کتاب نوشته، آمده است: «در لابه لای صفحات کتاب در مسیر دردناک و خردکننده خودشناسی‌ام می‌گویم که طی آن تلاش کردم خودم را از روزنامه‌نگار به بازاریاب حرفه‌ای یک استارت آپ نرم افزاری تبدیل کنم. امیدوارم تصویری -گرچه دیرهنگام- از پشت زندگی استارت آپی ارایه کند آن هم در دوره‌ای که صنعت فناوری موقتا عقلش را از دست داده بود، و من هم خوب یا بد، وضع بهتری نداشتم.»

همچنین در قسمتی از یادداشت مترجم برای کتاب می‌خوانیم: «دنیل لاینز در کتاب مصائب من در حباب استارت‌آپ به گوشه‌های تاریک کسب‌ و کارها و آدم‌های‌ سیلیکون‌ولی نور می‌تاباند. بدون تعارف حرف می‌زند و با کنار هم گذاشتن اتفاق‌ها طنز تلخ ماجرا را برجسته می‌کند. سعی نمی‌کند روش بهتری برای انجام کاری معرفی کند. گاهی غر می‌زند و مسخره می‌کند. گاهی با عدد و رقم حرف می‌زند. گاهی اغراق می‌کند. بعد به‌ آدم یادآوری می‌کند که همین ماجرا را در زندگی خودش هم سراغ بگیرد. نکند خودمان‌ هم از همان قماش باشیم. کسانی که فضای استارت‌آپ ایران را کمی بشناسند احتمالاً می‌توانند عین همین داستان‌ها و موقعیت‌های عجیب و کمیک را در ایران هم پیدا کنند.»

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «رهبرِ معنویِ شرکت ما ادعا می‌کند نوآوری شگفت‌انگیزی در علم مدیریت به خرج داده با خودش یک خرس عروسکی به جلسه‌ها می‌برد. برای یادآوری این نکته که همکاران باید بیش و پیش از هر چیز حواس‌شان به نیازهای مشتری باشد، یک خرس عروسکی خریده و در جلسه‌ها او را سر جای مشتری می‌نشاند. اوایل فقط یک صندلی خالی کنار میز جلسه می‌گذاشت اما حس کرد کافی نیست. باورم نمی‌شود. مردها و زن‌هایی که لابد انسان‌هایی کاملاً عاقل و بالغ‌‌اند، در جلسات‌ می‌نشینند و با یک خرس عروسکی حرف می‌زنند. من دارم با این آدم‌ها کار می‌کنم. نه، بدتر! برای این آدم‌ها کار می‌کنم.»

«مصائب من در حباب استارت‌آپ» جزو فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و سان‌فرانسیسکو کرونیکل قرار گرفته است.

کتاب «مصائب من در حباب استارت آپ» نوشته دنیل لاینز با ترجمه سعید قدوسی نژاد در نوبت چاپ اول در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۶۳۰۰۰ تومان توسط نشر اطراف در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است