«انتخاب طبیعی» تبدیل یک گیاه به اثر‌ی هنری | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹
پیشنهاد آخر هفته؛

«انتخاب طبیعی» تبدیل یک گیاه به اثر‌ی هنری

نمایشگاه انفرادی محبوبه حسینی موسی به نام «انتخاب طبیعی» از 25 مهر تا 12 آبان در گالری پروژه‌های آران برپاست.

نمایشگاهبه گزارش خبرنگار تجسمی صبا، نمایشگاه طراحی «انتخاب طبیعی» از تاریخ ۲۵ مهر تا ۱۲ آبان روز‌های سه‌شنبه تا جمعه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در گالری پروژه‌های آران برگزار است.

محبوبه حسینی موسی در بیانیه نمایشگاه خود نوشته‌است: «انتخاب طبیعی در ذهن محبوبه حسینی با مطالعه، دیدن و جمع‌آوری گیاهان و گل‌ها و دسته بندی کردن و نهایتا طراحی روی کاغذ، شکل می‌گیرد. فرم دانه‌ها و ساختار برگ‌ها اطلاعات و حس‌های مختلفی را در ذهن هنرمند می‌نشاند و تنها بخش‌هایی در ذهن و خاطره او ماندگار می‌شوند که متفاوت  باشند.در واقع محیط و فضای ذهن، نیروی محرکه برای دوام تصویر و حس هستند. در سازگاری با افکار و  احساسات هنرمند، فرم‌ها و خطوط با جان او انس می‌گیرند. نقطه شروع، یا بذر اولیه، با دیدن شروع می‌شود و با اشتیاق ذهنی و دید هنرمند به رشد و نمو می‌رسد و به مرور زمان تکامل می‌یابد تا نمایشگر حال و هوای رویاها و خیال پردازی‌های هنرمند باشد.

نهایتا با رویکردی انتزاعی و توامان هندسی، مثبت‌ها و منفی‌ها در هم‌نوایی با هم، آزاد شده از هر فضای بسته، مکالمه‌ی گنگ و شاعرانه را شکل می‌دهند که با نقطه آغاز جهان، با نقطه شروع همه چیز پیوند می‌خورد و تصویری از ذهن هنرمند به دست می‌دهدِ؛ نمایش امیال و  آرزوها و بلند پروازی‌ها که با طعم خاک عجین می‌شوند و با جان ودل هنرمند سازگار و سیراب می‌شوند. حال اگر زمان برای هنرمند کافی باشد، از تجمع داده‌ها و آغشته شدنشان به خیال، گونه ای جدید می‌تواند شکل گیرد. تلفیقی که در طول زمان تصویر یک گیاه را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند‌.‌»

محبوبه حسینی موسی فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنر‌های زیبا دانشگاه تهران است. این هنرمند مجسمه‌ساز عضو دایمی انجمن مجسمه‌سازان است. او در چندین پروژه شهری از جمله اجرا و نصب مجسمه با عنوان شادی برگ‌های پارک ملت، مجسمه با نام شکوفه خورشید، میدان توحید، اجرا و نصب مجسمه با عنوان تولد یک خورشید، میدان ساعی و چندی دیگر شرکت داشته‌است.

نمایشگاه طراحی انتخاب طبیعی دومین نمایشگاه انفرادی محبوبه حسینی موسی است که علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید به گالری پروژه‌های آران به نشانی تهران، خیابان نونوفل‌لو‌شاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵ مراجعه‌کنند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است