«دختر الهام» تجربه متفاوتی در نقش پلیس بود/ احتمال حضور در سریال رمضانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷
خیام وقارکاشانی در گفتگو با صبا:

«دختر الهام» تجربه متفاوتی در نقش پلیس بود/ احتمال حضور در سریال رمضانی

خیام وقارکاشانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره فعالیت این روزهای خود در عرصه بازیگری و آموزش سخن گفت.

خیام وقارکاشانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری بیان کرد: به تازگی فیلم تلویزیونی «دختر الهام» به کارگردانی دانش اقباشاوی از من در تلویزیون پخش شد.

وی ادامه داد: زمانی که این کار به من پیشنهاد شد آن را به ۲ دلیل پذیرفتم؛ اول آنکه من تاکنون در نقش یک پلیس بازی نکرده بودم و برایم جذاب بود که این تجربه را داشته باشم و دوم آنکه فیلمنامه‌ کار برایم جذاب بود و تصمیم گرفتم در «دختر الهام» بازی کنم.

بازیگر «دختر الهام» با اشاره به اینکه بر سر نقش خود با دانش اقباشاوی بسیار همفکری کرده است، مطرح کرد: دانش اقباشاوی در ابتدا احساس می کرد شاید من به واسطه نقش‌هایی که پیش از این ایفا کرده بودم، مناسب نقش پلیس نباشم اما در دورخوانی، جلسه‌های تمرین و گفتگوها به نتایج خوبی رسیدیم. دانش اقباشاوی در این مسیر بسیار کمک کرد تا از قالبی که از من در گذشته مانده بود، خارج شوم. حضور در این فیلم تلویزیونی تجربه بسیار خوبی را برای من رقم زد و باعث شد ذهنیت مخاطبان نسبت به پنج کار اخیری که از من به یاد باشند، تغییر کند.

وی درباره ملاک‌های خود برای انتخاب یک نقش گفت: مهم‌ترین ملاک من برای پذیرفتن یک نقش باورپذیر بودن آن است یعنی چه در فیلمنامه و چه در اجرای نقش من به عنوان بازیگر باید بتوانم شخصیتی را خلق کنم که باورپذیر باشد.

منفی و مثبت بودن نقش برایم فرقی ندارد

بازیگر «دلدار» افزود: منفی و مثبت بودن نقش برایم فرقی ندارد بلکه متفاوت بودن آن برایم مهم است اگرچه به دلیل آنکه بیشتر برای نقش‌های مثبت انتخاب شده‌ام به سمت نقش‌های مثبت رفته‌ام اما صرفا علاقه من نیست و باید خودم را با چالش هر نقشی مواجه کنم و بیشتر علاقه‌مندم به سمت نقش‌هایی بروم که آن‌ها را تجربه نکرده‌ام.

وی درباره فعالیت این روزهای خود بیان کرد: برای حضور در یک سریالی که قرار است ماه رمضان ۱۴۰۰ روی آنتن تلویزیون برود، صحبت‌هایی کرده‌ام اما به دلیل اینکه هنوز قطعی نشده است ترجیح می‌دهم از جزییات آن صحبت نکنم.

بازیگر «بچه مهندس» ادامه داد: برای حضور در یک فیلم سینمایی هم با علی‌محمد هاشمی صحبت کرده‌ام که در تدارک ساخت آن است. البته این فیلم سینمایی هنوز در مرحله نگارش فیلمنامه است و ممکن است حدود یک تا دو ماه آینده وارد مرحله تولید شود.

وقارکاشانی درباره فعالیت‌های آموزشی این روزهای خود نیز خاطرنشان کرد: من و دوستانم در شهرستان کاشان موسسه‌ای را برای آموزش هنرهای نمایشی از جمله سینما و تئاتر تاسیس کرده‌ایم. پیش از سال ۹۹ یکسری کارگاه و ورکشاپ برگزار کردیم و برای برگزاری جشنواره نیز برنامه‌ریزی کرده بودیم که البته برنامه‌هایمان کمی تحت‌الشعاع کرونا قرار گرفت اما امیدوارم به زودی بتوانیم کارگاه‌های آموزشی منتهی به اجرا با کارگردان برتر کشور را برگزار کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه فضای آموزشی در شهرستان‌ها دچار کمبود است، اظهار کرد: افراد مشتاق یادگیری در شهرستان‌ها بسیار است اما متاسفانه دسترسی آن‌ها به بحث آموزش و آنچه که در پایتخت در حال رخ دادن است، وجود ندارد. ما سعی کرده‌ایم با کمک، همیاری و همدلی دوستانمان یک فضایی را مانند تهران در برخی شهرستان ها به وجود آوریم.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است