رونمایی از چهار نسخه نفیس خوشنویسی میرعماد قزوینی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۰

رونمایی از چهار نسخه نفیس خوشنویسی میرعماد قزوینی

رونمایی از نسخ دیجیتال شده آثار خوشنویسی میرعماد با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، میثاق گودرزی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین از رونمایی چهار نسخه دیجیتال و نفیس خوشنویسی میرعماد قزوینی با قدمت ۴۰۰ ساله با همکاری یکی از مجموعه‌داران این استان خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری این مجموعه برای نخستین بار رونمایی و از رسانه ملی استان قزوین روی آنتن خواهد رفت.

وی در توضیح جزییات این خبر گفت: چهار نسخه نفیس و قدیمی از آثار خوشنویسی میرعماد قزوینی با همکاری احمد ابوطالبیان از مجموعه‌داران استان قزوین، به همت مرکز اسناد و کتابخانه ملی این استان به صورت دیجیتال‌سازی شده برای نخستین بار در کشور رونمایی می شود و فردا، هفت آبان‌ماه از تلویزیون این استان روی آنتن خواهد رفت.

میرعماد حسنی سیفی قزوینی از مشهورترین خوشنویسان تاریخ هنر ایران است که توانست پایه خط نستعلیق را چنان مستحکم کند که تمام صاحب نظران خطوط اسلامی او را عروس خطوط نامیدند. قلم او بیشترین تاثیر را در عرصه خط نستعلیق گذاشته‌ است. میرعماد حسنی قزوینی خوشنویس پرآوازه و از سرآمدان هنر خوشنویسی ایرانی و بزرگترین خوشنویس در خط نستعلیق در دوره شاه عباس صفوی بوده است که به همین دلیل «خط میر» برای حسن خط او مثل شده ‌است. از او آثار فراوانی باقی‌مانده است که در موزه‌های ایران و جهان و مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است