«بی صدا» شخصی‌ترین فیلم من است/ نمی‌توانند گور ما را بکنند! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۰
حسین شهابی در گفتگو با صبا:

«بی صدا» شخصی‌ترین فیلم من است/ نمی‌توانند گور ما را بکنند!

حسین شهابی نویسنده و کارگردان «بی صدا» که در گروه «هنروتجربه» در حال اکران است، این فیلم را اثری شخصی به این معنا می داند که بدون توجه به مناسبات اکران و خوش آمد این و آن، حرفش را در آن گفته است.

از اشتباه در روایت کردن می ترسم /فیلمی که شخصی است

به گزارش خبرنگار صبا، حسین شهابی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «بی صدا» درباره شکل گیری ایده و قصه این اثر بیان کرد: هر فیلمسازی در کارنامه کاری اش یک فیلم شخصی دارد و این شاید همان فیلم شخصی من است. شخصی به این معنا که فیلمساز دوست دارد بدون توجه به مناسبات اکران و خوش آمد این و آن، شخصی ترین حرفش را بگوید و البته این فیلم ها همیشه با فراز و فروهای بسیاری همراه اند.
وی افزود: موضوع و محتوای اثر از اندیشه های فیلمساز ریشه می گیرد و براساس همان اندیشه، فرم و منطق روایت خود را پیدا می کند. من بیشتر از روایت تکراری از اشتباه در روایت کردن می ترسم و البته زمانی که این ترس برطرف می شود، کار خودم را آغاز می کنم.
این کارگردان درباره معیارهایش در انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «بی صدا» توضیح داد: این نقش ها بر اساس پارامترها و مشخصه هایشان به بازیگران سپرده شد که البته هر یک به دلایل متفاوتی بودند، اما همینقدر می توانم بگویم که هیچ انتخابی به هیچ دلیلی به من تحمیل نشده است حتی اگر نتیجه کار به میزان انتظارم نبوده باشد.
وی درباره اکران «هنر و تجربه» و این سوال که چقدر توانسته در سال های اخیر جای خود را میان مخاطبانش باز کند، گفت: به نظرم همین که اکران «هنروتجربه» علیرغم فشارهای گوناگون توانسته دوام بیاورد، نشان می دهد که مخاطبانش را پیدا کرده است. هر چند اکران های محدود هرگز برای تهیه کننده ها و فیلم سازان رضایت بخش نخواهد بود،  اما در این شرایط نامطلوب فرهنگی همه خوب می دانیم که اکران بسیاری از فیلم ها بدون مدد هنر وتجربه ناممکن است.
کارگردان «آزاد به قید شرط» در پایان خاطرنشان کرد: آن عده ضدفرهنگی بخش دولتی و خصوصی که گمان می کنند با به حاشیه راندن فیلم های انسانی یا تجربه گرا گور آنان را کنده اند باید بدانند که ما این را از قبل می دانیم و با علم به این موضوع، فیلم های خود را می سازیم. نبودن بهتر از بد بودن است!
«بی صدا» داستان یک نویسنده مشهور مبتلا به بیماری سرطان به نام پیام (با بازی پیام دهکردی) است که برای تامین مخارج درمان خود به ناچار با روزنامه‌های زرد همکاری می‌کند.
«بی صدا» چهارمین ساخته سینمایی حسین شهابی در سال ۹۵ تولید شده است. پیام دهکردی، مرضیه وفامهر، فرشین طهماسب، محمد کارهمت، محمد اکبری، ندا مقصودی، پیمان مقدمی، دریا مقبلی، بهدخت ولیان، مریم سرمدی، گیتی قاسمی در این اثر سینمایی نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم اکران خود را از اول اسفند ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» آغاز کرده است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000