نقاشی‌هایی در قالب رئالیسم هندسی/ شهر من همین نزدیکی‌هاست! | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۱۳
گالری شلمان به نمایش گذاشت؛

نقاشی‌هایی در قالب رئالیسم هندسی/ شهر من همین نزدیکی‌هاست!

نمایشگاه‌گذار «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» درباره ویژگی های آثار ابوالفضل توسلی و تکنیک رئالیسم هندسی یا واقع‌گرایی هندسی در این نقاشی ها توضیح داد.

فغ غعغ

رضا عمادی که برگزارکننده نمایشگاه «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» در گالری شلمان است در گفتگو با خبرنگار صبا گفت: در این نمایشگاه ۱۸ نقاشی از آثار ابوالفضل توسلی به نمایش گذاشته شده است.
وی با یادآوری اینکه توسلی دکترای سینما دارد و سال‌هاست که در زمینه نقاشی فعالیت می کند ولی «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» اولین نمایشگاه انفرادی وی در ایران است، بیان کرد: این هنرمند در چند تم مختلف کار دارد و من یکی از آنها را انتخاب کرده‌ام که شامل ۱۸ اثر شد. وی شیوه‌ای برای خود نامگذاری کرده است که همان رئالیسم هندسی است که آمیزش واقعیت و هندسه با نمایش گرافیکی پدیده‌ها است.
برگزارکننده نمایشگاه «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» اظهار کرد: کارهای این نمایشگاه سبک مدرن دارد ولی در برخی جاها به پست مدرن نزدیک می‌شود.
به گفته وی، این آثار از کارهای قدیمی تا جدید توسلی را که در سال گذشته خلق شده است، شامل می‌شود.
وی درباره ابعاد نقاشی‌ها تاکید کرد: در این نمایشگاه آثار با ابعاد ۴۰*۶۰ تا ۱۰۰*۱۵۰ به نمایش گذاشته شده است که با قیمت‌ ۳ تا ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسند.
عمادی درباره انتخاب نام «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» برای این نمایشگاه گفت: یکی از آثار این هنرمند که از روی آن نام این نماشگاه نامگذاری شده «شهر من گم شده است» است و ما در آغاز بر اساس آن پوستر نمایشگاه را طراحی کردیم تا در نهایت نام نمایشگاه با حدی تغییر به «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» تبدیل شد. البته توسلی به عنوان هنرمندی که آثارش در قالب نمایشگاه انفرادی به نمایش گذاشته شده است، دوست داشت این نام را انتخاب کند تا چالش فلسفی هم برای این رویداد هنری به وجود آید.
این نمایشگاه‌گذار درباره تکنیک نقاشی‌ها بیان کرد: آثار، رنگ روغن روی بوم و ترکیب مواد هستند و رنگ‌های بسیار شاد و شفافی دارند و رنگ‌های کدر در آن کمتر دیده می‌شود. اگرچه در این آثار رنگ‌ها در کنار هم قرار گرفته است اما به طور معمول رنگ‌ها با هم ترکیب نشده و در هم محو نشده‌اند. در جاهایی از کار لکه‌های رنگ با تونالیته‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته و در برخی فضاها رنگ‌ها به صورت خالص در کنار هم و برخی دیگر ترکیبی از هم هستند.
فغ غعغ
وی در پایان با اشاره به اینکه رنگ آبی در کارها زیاد استفاده شده است، گفت: این رنگ شلوغی‌های موجود در کارها را از بین برده است. رنگ آبی و قرمز به صورت جداگانه زیاد استفاده شده‌اند و همین باعث شده تا در نگاه اول کارها بسیار کودکانه و شاد باشند، در حالی که در نگاه بعدی وقتی وارد جزییاتش می‌شویم متوجه بسیاری از چیزها خواهیم شد که آثار را از نقاشی کودکانه متمایز می‌کند.
نمایشگاه «شهر من، همین نزدیکی‌هاست» جمعه ۳ اسفند ۱۳۹۷ در گالری شلمان افتتاح شده و تا چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ادامه دارد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است