هفته فیلم پرویز کیمیاوی در جشنواره نهال/ کتاب پژوهشی در دست تدوین است

هفته فیلم پرویز کیمیاوی در جشنواره نهال/ کتاب پژوهشی در دست تدوین استعلیرضا باستانی دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» درباره آثار ارسال شده به این جشنواره در گفتگو با خبرنگار  صبا اظهار کرد: چند روز پیش فراخوان بخش ملی شانزدهمین جشنواره فیلم نهال و پیش از این نیز در دی ماه فراخوان بخش بین‌الملل جشنواره منتشر شده بود که تا امروز تعداد زیادی اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ملی، آثار در سه بخش «فیلم کوتاه»، «عکس و پوستر» و «فیلمنامه» تقسیم‌بندی می‌شوند و در حیطه فیلم کوتاه آثار در بخش‌های «انیمیشن»، «مستند»، «تجربی»، «داستانی» و «سال اولی» مورد داوری قرار می‌گیرند و در نهایت در هر بخش یک اثر برگزیده معرفی خواهد شد.
دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» افزود: نهال شانزدهم، اقدام به برگزاری هفته فیلم پرویز کیمیاوی خواهد کرد و در خرداد ماه سال آینده با هم به تماشای فیلم های کیمیاوی خواهیم نشست. همچنین از کتابی که تیم پژوهش نهال در حال تالیف و تدوین آن است رونمایی خواهد شد.
باستانی درباره شرایط سینمای کوتاه دانشجویی کشور توضیح داد: سینمای کوتاه به ویژه سینمای کوتاه دانشجویی باید تجربه گر باشد و هر روز شاهد افق های جدیدی در فیلم های دانشجویی باشیم، اما متاسفانه گران شدن فیلمسازی و ظهور تهیه کننده های محدود در این فضا گاه باعث کم شدن گستره تجربه و نزدیک تر شدن فیلم ها به فضا و احوال فیلم های مورد توجه جشنواره ها می شود.
او با تاکید بر اینکه نهال از دیرباز توجه ویژه ای به نگاه های نو و آزادی فیلمسازان داشته است در پایان بیان کرد: امیدوارم دانشجویان از این دوره از جشنواره فیلم نهال با ارسال آثارشان استقبال کنند. از اول اسفندماه تا یکم اردیبهشت علاقه‌مندان به حضور در این رویداد فرهنگی هنری می‌توانند آثارشان را برای راه‌یابی به جشنواره ارسال کنند. جشنواره فیلم نهال می‌تواند برای افراد با استعداد و با انگیزه سکوی پرتابی باشد که موجب پیشرفت آنها خواهد بود. همچنین در پایان، از فیلمنامه برگزیده برای ساخت حمایت خواهد شد و امسال شرایطی فراهم است تا در پنل‌های مارکتی که در نظر گرفته‌ایم فیلمسازان جوان با خریداران و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها ارتباط نزدیک برقرار کرده و بتوانند برای آثار خود تهیه‌کننده، سرمایه گذار یا خریدار پیدا کنند.

شانزدهمین جشنواره نهال به دبیری رضا باستانی با هدف معرفی و اعتباربخشی به آثار کوتاه دانشجویی و نمایش تلاش و پیشرفت آثار دانشجویان با فراهم سازی فرصت رقابت و ورود دانشجویان به جریان فیلمسازی کوتاه در خرداد ماه 1398 برگزار خواهد شد.