سالانه تصویرسازی به گام دوم رسید/ روایتی از «نسل های رنگین» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
با حضور 50 هنرمند

سالانه تصویرسازی به گام دوم رسید/ روایتی از «نسل های رنگین»

گالری شیرین با همراهی حسن عامه کن دومین سالانه تصویرگری را با مضمون نسل های رنگین با حضور ۵۰ آرتیست به نمایش بگذارد.

«نسل های رنگین 2»

به گزارش خبرنگار صبا، نمایشگاه «نسل های رنگین ۲» روز جمعه ۱۰ اسفند ماه در گالری شیرین افتتاح می شود و تا ۲۱ فروردین ماه ادامه می یابد.
دومین سالانه تصویرگری گالری شیرین با نام «نسل های رنگین ۲» و آثاری از ۵۰ هنرمند جمعه ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ و شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در معرض دید علاقمندان است.
جمال‌الدین اکرمی نویسنده، تصویرگر و شاعر در متنی که برای این نمایشگاه نوشته آورده است: «آیا ماه پیشانی سرانجام شاهزاده رویاهایش را بازخواهد یافت؟ دختر نارنج و ترنج از طلسم باغ جادو رها خواهد شد؟ کوراوغلوی چنلی بل خواهد توانست اسب جادویی اش را از کچل حمزه بازپس بگیرد؟ این ها پرسش های کودکانه‌ای است که پاسخ آن در رویدادهای متن و تصویرهای یک کتاب نهفته است.
کودکان دیروز و امروز شیفته‌ی تصویرهایی هستند که بار روایت قصه ها و افسانه ها را به دوش می‌کشند. در نگاه نخست، این تصویرها هستند که کلید انتخاب کتاب توسط کودک به شمار می روند. نخستین ورق زدن ها، نگاه کردن ها، و درکی گذرا از ماجراهای یک کتاب در لایه های تو در توی خط ها و گستره‌ی پرنقش و نگار رنگ ها و فرم ها نهفته است. کودکان در جست و جوی رویدادهای متن قصه ها و افسانه ها، در لایه های پنهان تصویر به جنب و جوش در می‌آیند، خط های روایتی را دنبال می‌کنند و از دیدن کوچک‌ترین نشانه های پنهان در تصویر شگفت زده می شوند؛ تصویرهایی سرشار از اسطوره ها، پهلوانی ها و رویدادهای جادویی.
آن چه بیش از همه در تصویرگری امروز موج می‌زند، گستره‌ی بی حد و مرز فانتزی ها و خیال پردازی های پایان ناپذیری است که تنها کودکان به تمامی باورش می کنند، با آن همراه می شوند و چه بسا رویاهاشان فراتر از انگاره های نویسنده و تصویرگر به پرواز در می‌آید. تصویرهایی که چندان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و آمیزه ای از ویژگی های اقلیمی دور و نزدیک در جهان امروز است.

نمایشگاه «نسل های رنگین» تلاشی است برای رساندن کودکان به رویاهاشان. تلاشی سرشار از خط ها، فرم ها و رنگ های کودکانه ای که در نگاه و تکنیک تصویرگران برجسته ی دیروز ‌و هنرمندان جوان امروز برای کودکان زمین تدارک دیده شده است.»

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/535/157/000
  • بی‌بدن
    26/257/463/000
  • سال گربه
    18/080/228/500
  • آپاراتچی
    4/246/587/500
  • پرویز خان
    3/264/087/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/974/442/500
  • آسمان غرب
    2/569/288/000