توافق اولیه برای داشتن ۷ سرگروه سینمایی/ تکلیف «ایران مال» مشخص نیست | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۳
محمد قاصداشرفی در گفتگو با صبا:

توافق اولیه برای داشتن ۷ سرگروه سینمایی/ تکلیف «ایران مال» مشخص نیست

رییس انجمن سینماداران درباره پیش بینی فروش اکران های نوروزی و دلایل اضافه شدن سرگروه های جدید به ارایه توضیحاتی پرداخت.
استقیال از اکران های نوروزی از سال گذشته بهتر خواهد بود/ تکلیف ایران مال برای سرگروهی مشخص نیستمحمد قاصداشرفی رییس انجمن سینماداران در پاسخ به خبرنگار صبا مبنی بر اینکه تعدادی از صاحبان دفاتر پخش خود صاحب سینمای سرگروه هستند، این مساله چقدر ممکن باعث رانت و فشار بر دیگر دفاتر پخش و صاحبان آثار شود، گفت: بسیاری از این افراد در سه بخش فعالیت می کنند، هم سینمادار هستند و هم پخش کننده هم تهیه کننده.
وی افزود: وقتی فردی در یک موضوعی ذینفع است طبیعی است که از منافع خود محافظت کند و آن‌ کسی که سینما و پخش ندارد دچار مشکل  شود ولی ما سینماداران ملاحظه همه افراد را کرده و تلاش می کنیم کسانی که این شرایط را ندارند هم با اکران خوبی مواجه شوند. شاید هم بسیاری از آن ها در اکران با مشکل مواجه شوند که این از طرف سینماداران نیست.
قاصداشرفی با اشاره به حسن نیت سینماداران در اکران هرچه بهتر فیلم ها عنوان کرد: به نفع سینمادار است که در زمان خوبی فیلم ها اکران شود چون اکران هرچه بهتر فیلم ها هم به نفع سینمادار است و هم به نفع تهیه کننده فیلم. اگر فیلمی نفروشد ضرر است و بدی شرایط اکران علاوه بر تهیه کننده به ضرر سینمادار هم هست که هزینه جاری سینما را برعهده دارد.
او در پاسخ به این پرسش که تاکنون اعتراضی هم به شرایط اکران نابرابر شده است، توضیح داد: به ندرت با اعتراض هایی مواجه بوده ایم،در هر شرایطی وقتی فردی احساس کند آسیب می بیند اعتراض می کند ولی باید در شرایط مطلوب آن ها را بررسی کرد و‌ به واقعیت آن پی برد.
رییس انجمن سینماداران درباره چشم انداز اکران نوروزی در سال جدید گفت: استقبال از فیلم ها بهتر خواهد بود چون در حال رایزنی برای اکران فیلم های خوب هستیم تا فروش بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم. پیش بینی می شود فروشمان بهتر از سال گذشته باشد و امیدوارم این پیش بینی درست باشد.
وی در پاسخ به این که براساس بحث های پیش آمده درباره اضافه شدن سرگروه های سینمایی و دلیل آن اذعان کرد: اگر سرگروهی اضافه شود دلیلش زیاد شدن تعداد سینماهاست ولی توافق کلی بر سر هفت گروه انجام شده که هنوز سر گروهی هیچ سینمایی قطعی نشده است و در هفته جاری مشخص خواهد شد.
قاصداشرفی در پاسخ به اینکه ممکن است ایران مال هم به جمع سرگروه های سینمایی اضافه شود، اذعان کرد: هنوز تصمیمی گرفته نشده است و باید بررسی ها انجام شود تا این موضوع هم مشخص شود.
زهرا دمزآیاذی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است