اژدهایان تربیت‌شده صعود کردند/ دوپینگ «کتاب سبز» | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
گزارشی از باکس‌آفیس جهانی؛

اژدهایان تربیت‌شده صعود کردند/ دوپینگ «کتاب سبز»

گزارش‌ها از بازارهای بین‌المللی حاکی از فروش خوب فیلم‌های فانتزی و علمی تخیلی در خارج از مرزهای آمریکاست و البته درام جاده‌ای «کتاب سبز» نیز به واسطه درخشش خود در اسکار، روزهای خوبی را در گیشه‌های جهان از سر می‌گذراند.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» محصول مشترک دریم‌ورکز و یونیورسال به لطف فروش ۳۳ میلیون دلاری در آغاز اکران خود در کشور چین به صدر جدول باکس‌آفیس بین‌المللی صعود کرد.

قسمت سوم و نهایی این انیمیشن فانتزی هم اکنون فروش جهانی خود را به ۲۷۵ میلیون دلار رسانده و در مجموع رقم فروش کلی ۳۷۵ میلیون دلار را رد کرده است. آخر هفته گذشته، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» ۵۲ میلیون دلار از ۶۱ بازار بین‌المللی کسب کرد که پنج میلیون دلار آن از روسیه، ۲ میلیون دلار از فرانسه و ۱٫۶ میلیون دلار آن اسپانیا است. این انیمیشن به کارگردانی دین بلوا با آغاز اکران خود در چین در رتبه ۱ گیشه فیلم‌های خارجی این کشور قرار گرفت و فانتزی اژدهایان را به رده دوم پرفروشترین افتتاحیه در تاریخ انیمیشن‌های هر دو کمپانی دریم‌وورکز و یونیورسال رساند.

«آلیتا: فرشته جنگ»، اکشن علمی تخیلی فاکس نیز این آخر هفته با فاصله‌ای نه چندان زیاد از رتبه اول حدود ۴۰ میلیون دلار از ۸۱ بازار بین‌المللی به دست آورد تا مجموع فروش خارج از آمریکای شمالی خود را به ۲۷۸ میلیون دلار برساند. این فیلم که نام جیمز کامرون را به عنوان فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده بر پیشانی خود دارد، بهترین فروش خارجی خود را با ۲۴ میلیون دلار در کشور چین ثبت کرد و پس از آن کشورهای فرانسه، آلمان و ژاپن قرار دارند. «آلیتا: فرشته جنگ»، با هزینه تولید و تبلیغات سرسام‌آور ۱۷۰ میلیون دلاری خود چشم امید به اکرانی طولانی دارد تا شاید به حداقل سود مورد انتظار برسد.

«فیلم لگو ۲: بخش دوم» از برادران‌وارنر کم‌کم در حال فاصله گرفتن از رقبای خود است و این آخر هفته تنها ۶ میلیون دلار از ۷۴ بازار بین‌المللی کسب کرد تا مجموع سهم فروش جهانی خود را به عدد ۶۱ میلیون دلار برساند. این دنباله تاکنون در مجموع ۱۵۲ میلیون دلار فروخته و دیگر بعید است بتواند موفقیت نسخه اول خود با مجموع فروش ۴۷۰ میلیون دلار را تکرار کند. از این مجموعه تاکنون دو اسپین‌آف «لگو نینجاگو» و «لگو بتمن» نیز اکران شده است.

از سوی دیگر برنده اسکار بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ یعنی «کتاب سبز» نیز به لطف جایزه ارزشمند خود جهشی بزرگ در گیشه را تجربه کرد و ۳۱ میلیون دلار از بازارهای بین‌المللی جمع‌آوری کرد که ۱۷ میلیون آن به واسطه آغاز اکران در چین بود. «کتاب سبز» کار خود در سالن‌های سینما را کند و سنگین آغاز کرد ولی تا کنون فروش کلی ۱۸۸ میلیون دلار را رد کرده که ۱۱۲ میلیون آن از خارج از مرزهای آمریکا به دست آمده است.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است