لارنس نقش پیچیده روانشناختی است/ ققنوسی با قدرت خارق العاده

ما مجبوریم نمایش‌های کوتاه انتخاب کنیم/ اجرای نمایش ملزم به زمان کم استامیر عبادی بازیگر نمایش «فریاد ققنوس» به کارگردانی حسین مقامی با اشاره به ایفای نقش لارنس در نمایش و ویژگی‌های آن به خبرنگار صبا گفت: این نمایشنامه برای اولین بار در ایران روی صحنه می‌رود و من نقش پیچیده‌ای بازی می‌کنم.
این بازیگر عنوان کرد: نقش لارنس در نمایش «فریاد ققنوس» ویژگی و تفاوت‌های زیادی با سایر نقش‌ها دارد چراکه لارنس ققنوسی است که قدرت خارق‌العاده دارد و تصور می‌کند اگر بمیرد دوباره زنده می‌شود و به زندگی ادامه می‌دهد.
وی افرود: اطراف لارنس زنان زیادی زندگی می‌کنند اما در نهایت لارنس به عشق اول خود برمی‌گردد.
عبادی با توجه به اینکه این اثر نمایشی توسط مرجان بخت مینو ترجمه شده است درباره سبک متن توضیح داد: نویسنده نمایشنامه «فریاد ققنوس» تنسی ویلیامز است و سبکی رئال و کلاسیک دارد. این سومین نمایشنامه از این نویسنده است که من بازی می‌کنم و از زوایای مختلف ویژگی‌های روانشناختی پیچیده را بررسی می‌کند.
وی درباره انتخاب آثار برای نمایش گفت: هر کارگردانی برای گرفتن مجوز اجرای نمایش مجبور است نمایشنامه‌هایی با مدت زمان کوتاه انتخاب کند تا سالن‌ها اجازه اجرا به آن‌ها بدهند‌ و این موضوع یکی از مشکلات اصلی برای گروه‌های تئاتری شده است.
نمایش «فریاد ققنوس» به طراحی و کارگردانی حسین مقامی و با بازی امیر عبادی، زینب حسینی، آذین فهیمی و سپیده فارغ زاده از ۱ تا ۲۷ اسفند ماه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است.
از دیگر عوامل نمایش «فریاد ققنوس» می توان به دستیار کارگردان و برنامه ریز: تینا حسین پور، طراح صحنه: میرعلی محسنی، طراح فرم: سپیده فارغ زاده، طراح لباس: تینا حسین پور، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: سیدمحمدصادق سیادت، عکاس: کوروش برزی، گریم: گیتی رنجبر، مدیر صحنه: امید درویش زاده، همیار صحنه: مرتضی عیسی بگلو و سهیلا انصاری مشاور رسانه اشاره کرد.
در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: لارنس نویسنده ای است که هوسباز و مغرور و خود شیفته است که دور و اطرافش را زنان پوشانده اند و بیمار است و رو به مرگ. او می بایست بین مرگ، زندگی، زنان اطرافش یکی را انتخاب کند.
تماشاخانه دیوار چهارم در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان واقع است.