سال آینده ۱۵ انیمیشن برای نمایش داریم/ بازارهای اقتصادی تقویت می شود

سال آینده 15 انیمیشن برای نمایش داریم/ بازارهای اقتصادی تقویت می شود

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی عصر سه شنبه 14 اسفندماه با حضور در محل برگزاری یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران در پاسخ به خبرنگار صبا درباره برنامه سازمان برای ایجاد کانال های مالی انیمیشن های ایرانی در بازارهای داخلی و خارجی گفت: خوشبختانه انیمیشن ایران با شتاب قابل توجهی مورد توجه مخاطبان داخلی قرار گرفته و آماری که از فروش فیلم های سینمایی انیمیشن داریم خیلی امیدآفرین است.
وی افزود: همچنین نوع استقبالی که در این دوره از جشنواره پویانمایی می بینیم با سال های گذشته متفاوت است و این موضوع هم بسیار امیدبخش است.
انتظامی با اشاره به تقویت زیرساخت های آموزشی در دانشگاه ها بیان کرد: دانشگاه ها در این امر فعال شده اند و خوشبختانه ما فارغ التحصیلان با استعدادی در حوزه انیمیشن داریم که همه این موارد در کنار هم باعث  ظرفیت سازی خوبی شده است.
او با اشاره به وظیفه دستگاه های مرتبط با انیمیشن در حمایت از این حوزه توضیح داد: سازمان سینمایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت علمی و فناوری های ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش وظیفه دارند در این امر مشارکت کنند تا در آینده این مشارکت باعث ایجاد یک هم افزایی شود که دستگاهایی که ارتباط مستقیم با انیمیشن ندارند هم متوجه این تاثیر شوند و به هم افزایی بیشتر کمک کنند.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به تعیین بودجه قابل توجه سازمان سینمایی برای حوزه های مختلف اذعان کرد: در سال آینده 15 فیلم سینمایی در حوزه انیمیشن به مرحله نمایش می رسد که عدد قابل توجهی است و اگر این تعداد را با حجم تولید سینمایی مقایسه کنید، متوجه رشد قابل توجهی می شوید و من مطمئن هستم در سال آینده شرایط خیلی بهتری را شاهد خواهیم بود.
انتظامی در پایان عنوان کرد: در ادامه می توانیم روی بازارهای داخلی، وی او دی ها، شبکه خانگی یا حتی اکران حساب ویژه باز کنیم و این نشان می دهد که اقتصاد انیمیشن جدی است. ما استعدادهای خوبی در استانداردهای جهانی داریم و استقبال های خوبی از انیمیشن های کوتاه و بلند در بازارهای جهانی می شود و شاهد پخش انیمیشن های ایرانی از شبکه های مهم دنیا هستیم و من مطمئنم از این هم بهتر خواهد شد.
زهرا دمزآبادی