«ماشینری» درد جامعه کارگران است/ بخشنامه دردسرساز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
هادی حوری در گفتگو با صبا:

«ماشینری» درد جامعه کارگران است/ بخشنامه دردسرساز

کارگردان و نویسنده نمایش «ماشینری» که این شب ها در خانه نمایش روی صحنه است، موضوع اثر را دغدغه های کارگری عنوان کرد.
جامعه کارگران نیاز به توجه بیشتری دارد/ ماشینری درد جامعه کارگران استهادی حوری کارگردان و نویسنده نمایش «ماشینری» با اشاره به موضوع و محتوای نمایشنامه به خبرنگار صبا گفت: نمایش «ماشینری» درگیری میان قانونگذاران و نیروهای مولد این جامعه است و به زندگی کارگران اشاره می کند.
وی افزود: جامعه کارگری آسیب های زیادی دیده است و مسئولان نباید نسبت به جامعه آن ها بی تفاوت باشند.
حوری با اشاره به اینکه نمایش «ماشینری» درباره وضعیت کارگران است که تغییرات در بخشنامه ها زندگی آنها را به هم می ریزد، بیان کرد: این نمایش در عین حال به زندگی ساده اشاره می کند که سودجویی و ناآگاهی واحدهای مدیریتی، آن را به پیچیدگی و حواشی می کشاند و به دلیل اشکال در بخشنچرخه تولید زندگی افراد نابسامان می شود. 
وی در پایان با اشاره به فضای نمایشنامه ای که نوشته است، گفت: کارگران مشغول کارند! این جمله ای است که همه ما با آن برخورد کرده ایم. این جمله به ما می گوید که جامعه کارگری به عنوان نیروی اصلی تولید کشور در حال انجام وظیفه هستند اما در داستان این نمایش بخشنامه ای تازه که مربوط به حقوق و مزایای کارگران است شرایط را تغییر می دهد و باعث ایجاد درگیری و موقعیت هایی در داستان می شود.
 محمد مهدی کیان، ریحانه جعفری، فرزاد دشتی، نوید غفوری، مهلا قدوسی، عیسی محمدی، سعید جاودان، علیرضا موسوی، نگار شهبازی در این نمایش ایفای نقش می کنند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از سهیلا جوادی (گریم)، ایمانه بهنام جم (مدیر صحنه)، فائزه زکاوتی (منشی صحنه)، محمدباقر باقری (ساخت دکور)، احمد عظیمی (مشاور رسانه ای).
در خلاصه داستان نمایش «ماشینری» آمده است: کارگران مشغول کارند. آنها برای گذران زندگی ناچار به درخواست و دریافت مساعده هستند اما بخشنامه های اداری مانع این کار می شوند. از سویی کارگران در پی یافتن تدابیری هستند تا بتوانند مساعده شان را در یافت کنند.
نمایش «ماشینری» از ۲۴ بهمن تا ۲۴ اسفند هر شب ساعت ۲۰ در خانه نمایش، اداره تئاتر به آدرس میدان فردوسی، بالاتر از خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی(فرصت)، کوچه محمد آقا، پلاک ۲۴ اجرا می شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است