پایان پیش‌تولید انیمیشن «روز الست»/ عارفی که دچار روزمره‌گی شده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۳۷

پایان پیش‌تولید انیمیشن «روز الست»/ عارفی که دچار روزمره‌گی شده است

پیش تولید انیمیشن کوتاه «روز الست» به کارگردانی ایمان قایم مقامی و بر اساس فیلمنامه‌ای از امیرمسعود علمداری به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، امیرمسعود علمداری از پایان پیش تولید انیمیشن کوتاه «روز الست» به کارگردانی ایمان قایم مقامی و بر اساس فیلمنامه‌ای از خودش خبر داد و درباره این تجربه گفت: فیلمنامه «روز الست» نگرش خاص عرفان شرق به وحدانیت و عشق و ریاکاری را مدنظر قرار داده؛ موضوعاتی که کمتر توسط رسانه قدرتمند و متناسب انیمیشن به آن‌ها پرداخته شده است.

وی افزود: انتظار می‌رود با تولید این اثر مخاطب داخلی و بین‌المللی بیش از پیش با افکار، روایت و تصویر در نگاه عرفای شرقی آشنا شده و معرفی شایسته‌ای برای اندیشه‌های شعرای فرهیخته و صاحب نگرش، خصوصا حافظ شیرازی باشد.

علمداری درباره موضوع انیمیشن «روز الست» اظهار کرد: در داستان این اثر عارفی در عبادت روزمره و تقلیدوار اسیر شده است که عشق به سراغ او می‌آید و برای ورودش به دنیای بالاتر محرکش می‌شود. برای عبور از این عبادت ساختگی و رسیدن به وحدانیت، با زاهد ظاهرپرست مقابله می‌کند و توسط وی طرد می‌شود و…

نویسنده اثر «تهران ۱۵۰۰» در پایان از تکنیک‌ استفاده شده در این انیمیشن اینگونه گفت: تکنیک انتخابی دو بعدی سنتی کاغذی (پیپر) و با اتکا به سبک مینیاتور ایرانی است. همچنین زمان اثر هفت دقیقه، فانتزی بدون دیالوگ و استفاده از اشعار و آواز روی اثر است.

عوامل این اثر عبارتند از نویسنده و تهیه‌کننده: امیرمسعود علمداری، کارگردان: ایمان قایم مقامی، دستیار کارگردان: فرزانه شوندی، استوری بورد: مانی وطن‌دوست، طراحی شخصیت: آناهیتا بختیاری‌نژاد. انیمیت: علیرضا قنبری و…

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است