پیکر سیدکمال طباطبایی تشییع شد/ تهیه کننده «قلب یخی» در کنار پسرش آرام گرفت | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۶

پیکر سیدکمال طباطبایی تشییع شد/ تهیه کننده «قلب یخی» در کنار پسرش آرام گرفت

پیکر سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون، صبح امروز از مقابل خانه سینما (ساختمان وصال) تشییع شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، مراسم تشییع پیکر سید کمال طباطبایی تهیه کننده سینما و تلویزیون صبح امروز جمعه ۱۸ مرداد ماه از مقابل خانه سینما (ساختمان وصال) برگزار شد.

در این مراسم که ساعت ۹:۴۵ و با خواندن روضه آغاز شد، منوچهر شاهسواری مدیر خانه سینما و تهیه کننده، بهرنگ توفیقی کارگردان تلویزیون، مازیار میری کارگردان سینما و تلویزیون، مجید شهریاری بازیگر سینما و تلویزیون، محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون، فریدون جیرانی کارگردان سینما و تلویزیون،همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون، حسین فرحبخش تهیه کننده سینما، مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون، محمدمهدی عسگرپور کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون، خانواده مرحوم سیدکمال طباطبایی و جمعی دیگر از هنرمندان سینما و تلویزیون حضور داشتند.

محمدحسین لطیفی اولین سخنران این مراسم بود که در سخنانی بیان کرد: سیدکمال طباطبایی در اوج ناباوری درگذشت. سال های سال ما با هم کار کردیم و قرار بود روز شنبه هم کاری را با هم شروع کنیم. کمال می گفت من هر شب پسرم را ملاقات می کنم و من به علی طباطبایی تبریک می گویم که به دیدار پدر شتافت.

وی در ادامه افزود: خیرخواهی سیدکمال طباطبایی عجیب و غریب بود و من برای این سید اولاد پیغمبر قسم می خورم که لبخندهایش همیشه آرامش بخش بود و از هیچ رانتی حتی برای پسر خود استفاده نمی کرد. تهیه کنندگان در جامعه ما دیده نمی شوند اگر چه ما کارگردانان دیده می شویم. من صحبت برایم سخت است و فقط از بزرگان سینما می خواهم مراقب خودشان باشند.

همایون اسعدیان در ادامه ضمن تسلیت به خانواده طباطبایی و تشکر از کسانی که در این مراسم حاضر شدند، گفت: سعادتی داشتم که در فیلم مرد آفتابی با ایشان همکاری داشتم. از شنیدن خبر درگذشت ایشان خیلی متاسف شدم.

اسعدیان در ادامه با کنایه به حضور نیافتن برخی هنرمندان سینما در این مراسم اظهار کرد: من واقعا از طرف برگزارکنندگان این مراسم از طرف انبوه بازیگرانی که در طی این سال ها در کارهای ایشان حضور داشتند، عذرخواهی می کنم چرا که برگزارکنندگان ساعت و روز مراسم را طوری انتخاب کرده اند که دوستان بازیگر ما باید از خواب خود بزنند! کاش احترام یکدیگر را رعایت کنیم.

محمدرضا هنرمند نیز در سخنان کوتاهی گفت: باور بعضی اتفاق ها در زندگی سخت است و من هنوز باور نمی کنم ایشان از میان ما رفته است.

مهدی فرجی با چشمانی گریان بیان کرد: سید، سفر به سلامت. من می دانم چه قدر کار خیر انجام دادی. بعد از رفتن پسرت علی، آرام و قرار نداشتی اما امروز قرار پیدا می کنی. خیلی سخت است باور کردن این اتفاق و خیلی حیف شد که جمع ما را ترک کرد. خانواده محترم طباطبایی در ۵ سال گذشته این پنجمین داغی است که دیده اند. ما شهادت می دهیم که سیدکمال طباطبایی به کسی بدی نکرد.

فریدون جیرانی نیز در ادامه این مراسم ضمن تسلیت به خانواده طباطبایی بیان کرد: همان روزی که پسر ایشان درگذشت من فکر می کنم ایشان هم از لحاظ روحی دیگر مانند گذشته نبود و سعی می کرد که به خانواده خود تسلی بدهد. در آخرین گفتگوی ما ایشان همچنان دوست داشتند کار کنند اما دیگر خنده های همیشگی نداشت.

یدالله شهیدی تهیه کننده و از دوستان نزدیک سیدکمال طباطبایی در ادامه مراسم گفت: من فقط می دانم برادر کوچک خود را از دست دادم. کسی که بالای ۴۰ سال با او زندگی کردم و واقعاً نمی توانم صحبت کنم چون خودم هم داغدار هستم و رفتن سیدکمال دومین داغ فراق برای من است.

لطیفی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در پایان گفت: از همه کسانی که در این مراسم حضور داشتند، تشکر می کنم و امیدوارم خانه سینما دیگر غم نبیند و این سید بزرگوار در منزل ابدی خود آرام بگیرد.

سیدکمال طباطبایی امروز در قطعه ۲۳۱ شهدای مسجد ارگ بهشت زهرا در جوار پسر خود علی طباطبایی آرام می گیرد.

مراسم ختم آن مرحوم در روز دوشنبه ۲۱ مردادماه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد‌

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000