برگزاری جشنواره کرونایی هنرهای تجسمی «ساتین» در کیش | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲

برگزاری جشنواره کرونایی هنرهای تجسمی «ساتین» در کیش

نخستین سالانه «هنرهای تجسمی ساتین» با محوریت بیماری کرونا در موسسه صبا برپاست.

به گزارش صبا، جشنواره‌ هنرهای تجسمی «ساتین» با عنوان «وضعیت» روز شنبه سوم آبان ماه در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به کار کرد. نخستین سالانه‌ هنرهای تجسمی «ساتین» در شرایطی شکل گرفت که به دلیل شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار محدود شده است و هنرمندان در حوزه‌های مختلف، امکان چندانی برای خلق و ارایه آثار هنری ندارند.

در چنین شرایطی موسسه‌ ژرفا هنر ساتین کیش، با هدف تاکید بر نقش سازنده و امیدبخش هنر در دوران پراضطراب شیوع ویروس کرونا، اقدام به برگزاری جشنواره‌ «هنرهای تجسمی وضعیت» در پنج رشته‌ نقاشی، عکاسی، مجسه‌سازی، چاپ دستی و هنرهای جدید کرد تا هنرمندان بتوانند با تجربه‌ای که از دوران کرونا کسب کرده‌اند به خلق آثار هنری بپردازند.

پس از اعلام فراخوان این جشنواره تعداد ۱۵۸۰ اثر در پنج بخش به دبیرخانه ارسال شد که پس از یک مرحله داوری بر اساس تصاویر آثار و یک مرحله داوری بر اساس اصل آثار، ۱۰۷ اثر از ۸۶ هنرمند انتخاب شده و در نمایشگاه «وضعیت» در موسسه صبا به نمایش درآمد. آثاری که در این مجموعه به نمایش درآمده است اغلب توسط هنرمندان جوانی به وجود آمده است که تجربیات و احساسات خود از دوران محدودیت‌های اجتماعی و ماندن در خانه را به شکل‌های مختلف به تصویر کشیده‌اند.

این آثار نشان‌دهنده نحوه‌ مواجهه هنر با این شرایط بحرانی و همچنین نوع واکنش انسان‌ها به این شرایط هستند. آثاری که در دوران شیوع کرونا خلق شده است از دریچه چشم هنرمندان به بررسی وضعیتی پرداخته که آدم‌ها را در موقعیتی تقریبا یکسان قرار داده است و احساساتی مانند ترس، تنهایی، انزوا و امید به آینده در آن‌ها دیده می‌شود.

روز اختتامیه جشنواره در ۱۶ آبان‌ماه، نفرات برگزیده بخش‌های پنج‌گانه معرفی شده و جوایزی دریافت خواهد کرد.

داوران بخش عکاسی: غزاله هدایت، پیمان هوشمندزاده و زانیار بلوری، بخش نقاشی: واحد خاکدان، محمد خلیلی و کامبیز موسوی اقدم، بخش چاپ دستی: احمد وکیلی، همایون سلیمی و مهرداد ختایی، بخش مجسمه‌سازی: نرگس حریریان، کوروش گلناری و بیژن غنچه‌پور، بخش هنرهای جدید: حمید سوری، باربد گلشیری و آذر محمودیان هستند.

جشنواره «وضعیت» با مدیریت محدثه وحیدی‌مهر، دبیری هادی آذری ازغندی و ‌دبیر اجرایی محمد محمدامینی  تا ۱۵ آبان‌ماه در گالری ملی موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، پلاک ۱۵۵۲، طبقه سوم، برپاست و سپس این آثار در نگارخانه هنرهای معاصر کیش به نمایش درخواهند آمد.

تور مجازی این نمایشگاه نیز در وب‌سایت موسسه به نشانی www.SateenArt.com برگزار می‎شود و سایر برنامه‌های مرتبط با جشنواره نیز در صفحه اینستاگرام sateen_festival ارایه می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است