تجلیل از استاد اسلامی نُدوشن در اختتامیه جایزه شعر «خبرنگاران» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۵

تجلیل از استاد اسلامی نُدوشن در اختتامیه جایزه شعر «خبرنگاران»

چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» در مراسم پایانی خود از یک عمر فعالیت شعری و ادبی محمدعلی اسلامی نُدوشن تجلیل می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»، مراسم پایانی چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، از ساعت ۱۳ روز دوشنبه (پنجم آبان‌ماه) برگزار و به صورت زنده از صفحه اینستاگرام مجله شعر «وزن دنیا» به آدرس vaznedonya@ پخش می‌شود.

مراسم پایانی این دوره از جایزه که طبق روال هرساله قرار بود در نیمه دوم اسفندماه برگزار شود، بنا به شرایط اجتماعی و ضرورت‌های احتیاطی در زمینه‌ شیوع ویروس کرونا، با تاخیر مواجه شد. در نهایت نیز با توجه به تداوم شرایط، تصمیم بر این شد که به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار شود.

در بخش کتاب سال این دوره از جایزه، پیش‌تر کتاب‌های زیر به‌عنوان نامزدهای دریافت عنوان کتاب سال شعر ایران معرفی شده بودند:
«به رنگ دانوب» / واهه آرمن / چشمه
«پشیمانم کن» / عباس صفاری / چشمه
«سه‌گانه خاورمیانه» / گروس عبدالملکیان / چشمه
«و احتمال چاقوی ابراهیم» / سیدرضا ملکی / مانیا هنر
«هفتاد کشیش یخی» / علی نجفی / روزنه

همچنین در بخش ویژه شاعران بدون کتاب که هرساله با هدف کشف استعدادهای شعری در هر سن و جغرافیایی برگزار می‌شود، این افراد از میان شاعران فارسی‌زبان شرکت‌کننده که تاکنون در ایران کتاب شعر منتشر نکرده اما به‌اندازه‌ یک کتاب، شعر دارند، به‌عنوان نامزد این دوره از جایزه معرفی شده بودند:

فاطمه بیرانوند
احمد پورنجاتی
پویان جمالی کاظمی
حسن جنت‌مکان
روح‌الله چراغ‌زاده
حمیدرضا ظرافت
مهران عزیزی
علی مشکات (از افغانستان)

طبق اعلام دبیرخانه چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»، در بخش «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری» این دوره از جایزه، از یک عمر فعالیت ادبی و پژوهشی محمدعلی اسلامی نُدوشن تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است