سینماهای ایتالیا دوباره تعطیل شد/ اعتراض سینمادارها به اقدام دولت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
در پی گسترش دوباره کرونا؛

سینماهای ایتالیا دوباره تعطیل شد/ اعتراض سینمادارها به اقدام دولت

بنا به اعلام نخست وزیر ایتالیا سینماهای این کشور به دلیل گسترش مجدد ویروس کرونا از ماه آینده بار دیگر بسته می شوند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه ۲۵ اکتبر اعلام کرد، دولت این کشور اقدامات تازه ای را برای مهار گسترش بیماری کووید-۱۹ اعمال می کند که تا اندازه ای کمتر از یک تعطیلی کامل است با این حال این اقدامات دولت شامل تعطیلی سینماهای کشور ایتالیا می شود. طبق این اعلام، از روز دوشنبه ۲۴ نوامبر سینماهای ایتالیا برای جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر بسته خواهند شد.

با وجود قابل پیش بینی بودن تصمیم دولت، آنهم به خاطر این که در ایتالیا دوباره ویروس کرونا شیوع گسترده ای پیدا کرده و رکورد جدید روزانه ابتلای ۲۱۲۷۳ مبتلا و ۱۲۸ مرگ ثبت شده است با این حال مدیران سینمای این کشور بلافاصله به بسته شدن اجباری سینماها واکنش نشان داده و به نخست وزیر ایتالیا نامه ای سرگشاده نوشتند و این تصمیم را برای حرفه شان «مخرب» توصیف کرده اند.

طبق تصمیم روز یکشنبه دولت، سالن های تئاتر و سالن های ورزشی نیز باید تعطیل شوند، با این حال رستوران های این کشور تا ساعت ۶ بعد از ظهر اجازه فعالیت دارند.

ایتالیا یکی از اولین کشورهای اروپایی بود که به صورت شدید با پاندمی کرونا درگیر شد، اولین بار در ماه مارس در این کشور حال قرنطینه اعمال شد، وضعیت ایتالیا بعد از آن نسبتا خوب شد تا جایی که فستیوال ونیز هم در آن کشور برگزار شد، جشنواره ای که اولین رویداد بزرگ سینمایی بود که به صورت فیزیکی بعد از شیوع کرونا برگزار شد.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است