«هفت اقلیم» کتابخوانی مردم را پخش می‌کند/ بی‌تعارف حرف می‌زنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
تهیه‌کننده «هفت اقلیم» در گفتگو با صبا:

«هفت اقلیم» کتابخوانی مردم را پخش می‌کند/ بی‌تعارف حرف می‌زنیم

الهه بیات نویسنده برنامه «هفت اقلیم» درباره این برنامه که با هدف ترویج کتابخوانی در جامعه روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود، توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، «هفت اقلیم» عنوان برنامه‌ای با محوریت کتاب و کتابخوانی است که از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود و هدف آن معرفی کتاب‌های معتبر و مستند در حوزه‌های مختلف و ترویج کتابخوانی در جامعه است.

الهه بیات تهیه کننده، مشاور محتوایی و نویسنده برنامه «هفت اقلیم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صبا درباره این برنامه عنوان کرد: برنامه «هفت اقلیم» به طور کلی یک رویکرد فرهنگی و اجتماعی را در برمی‌گیرد و موضوع‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی را پیگیری می‌کند. رویکرد اصلی این برنامه کتاب و هدف اصلی ما ترویج کتابخوانی در جامعه است.

وی درباره یک بخش‌ ویژه «هفت اقلیم» اظهار کرد: در این برنامه بخش ویژه‌ای با نام «آنچه شما خوانده اید» داریم و مردم را دعوت می‌کنیم تا بخشی از کتاب‌هایی را که تا به حال مطالعه کرده‌اند، برای ما بخوانند تا با صدای خودشان در برنامه پخش شود. در واقع این برنامه با حضور و مشارکت مردم شکل می‌گیرد.

تهیه‌کننده «هفت اقلیم» با اشاره به اینکه در این برنامه موضوع‌هایی انتخاب می‌شود که دغدغه مردم است، گفت: سعی می‌کنیم با کمک کارشناس برنامه کتاب‌هایی را که انتخاب می کنیم معتبر و مستند باشند و به همین دلیل در انتخاب موضوع‌ها محتوایی دقت بالایی را به خرج می‌دهیم.

بیات با بیان اینکه به عنوان یک تهیه‌کننده این دغدغه را دارد که مخاطب از دست نرود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم ساختار برنامه برای شنونده جذاب و دلپذیر باشد و رنگ آمیزی خوبی از لحاظ موسیقی و آیتم‌ها در برنامه داشته باشیم تا شنونده‌ها پای رادیو بنشینند و برنامه را ترک نکنند.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های من این است که بتوانم مطالب را بی‌تعارف بازگو کنم. البته منظورم ساختارشکنی و هنجارشکنی نیست بلکه ارایه حرف‌هایی  است که بتوانم اعتماد مخاطبان را جلب کنم و اگر بتوان در این برنامه در کنار معرفی کتاب به نقد و بررسی آنها نیز پرداخت، بسیار عالی می شود.

وی در پایان درباره استقبال مخاطبان از برنامه مطرح کرد: خود من برنامه «هفت اقلیم» را دوست دارم و هر بار با انگیزه و اشتیاق برای ساخت برنامه اقدام می‌کنم و خدا را شاکرم «هفت اقلیم» برنامه‌ای است که توانسته نظر مخاطبان به ویژه فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر را به خود جلب کند.

«هفت اقلیم» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز می‌توان آن را شنید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    113/860/980/500
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    20/697/483/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    2/879/984/500
  • مست عشق
    پیش فروش 1/283/785/000