دردسر تازه ویدیوهای کاربران برای پلتفرم/ مدیر آپارات به حبس محکوم شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

دردسر تازه ویدیوهای کاربران برای پلتفرم/ مدیر آپارات به حبس محکوم شد

مدیر آپارات به دلیل انتشار ویدیوی «ژلوفن» به حبس محکوم شده و درخواست تجدید نظر ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، محمدجواد شکوری مقدم مدیرعامل صباایده و پلتفرم آپارات، در پی انتشار ویدیویی از مجموعه «ژلوفن» که آبان‌ماه ۹۸ در این پلتفرم به اشتراک گذاشته شد، در دادگاه بدوی به حبس محکوم شده است.

این ویدیو در زمان انتشار، ظرف مدت کوتاهی به جنجال گسترده‌ای علیه آپارات و صاحبان آن انجامید. گزارشگر «ژلوفن» در این گزارش از چند کودک، دور از چشم والدین‌شان می‌پرسید آیا می‌دانند چگونه به دنیا آمده‌اند یا نه. گفته می‌شود این ویدیو پس از آن که در صفحه نخست پلتفرم آپارات به نمایش درآمد، بسیار دیده شد و به جنجال انجامید.

آن‌طور که آپارات چندی بعد اطلاع‌رسانی کرد، این گزارش از آپارات حذف و کانال گزارش‌های «ژلوفن» به سرعت بسته شد.همچنین دادسرای ارشاد و خانواده در همان زمان سازندگان ویدیو و مدیر آپارات را احضار کرد و این پرونده چندی پیش به صدور حکم رسید. حال بر اساس این حکم که تصویری از آن در فضای مجازی منتشر شده، محمدجواد شکوری مقدم به ۷ سال حبس محکوم شده است.

این برای نخستین بار نیست که پلتفرم داخلی دارای محتوای تولیدی کاربران (UGC) به خاطر محتوایی که توسط کاربران آن بارگزاری شده، مسئول شناخته می‌شود. پیشتر شکایت‌های این‌چنینی از پلتفرم‌های دیگر فضای مجازی مانند دیوار نیز اتفاق افتاده است.

روابط عمومی آپارات روز گذشته ۳ آبان در بیانیه‌ای، صدور حکم بدوی را از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه تأیید و اعلام کرد: تجدیدنظرخواهی از این دادنامه صورت‌‌ پذیرفته و در لایحه اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که به صورت رویه ثابت درآمده، استناد شده و امیدواریم بر این مبادی، محکمه تخصصی رای مناسب را صادر نمایند.

سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) که نهاد تنظیم‌گر آپارات و دیگر پلتفرم‌ها محسوب می‌شود، هنوز به این حکم واکنشی نشان نداده است. ساترا پیشتر رویه خود را مبنی بر حمایت از پلتفرم‌ها اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

آپارات موظف به بهبود روند نظارتی خود برای کاهش تخلفات شد

حسن فتحی «جیران» را با سرمایه پلتفرم‌ها می‌سازد/ صداوسیما از رشد ما ناراحت است

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500