واکنش سیدجواد هاشمی به داوری‌های جشنواره فیلم‌های کودک ۳۳

به گزارش خبرنگار سینمایی صبا، سیدجواد هاشمی نویسنده و کارگردان سینمای کودک که در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با فیلم «جزیره فضایی (تورنادور ۲)» حضور داشت در یادداشتی کوتاه نکاتی را درباره داوری این دوره مطرح کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«به نام حق

فکر می‌کنم بنده یکی از فعال‌ترین فیلمسازان شرکت کننده در جشنواره های کودک و نوجوان در سال های اخیر باشم، شاید این یادداشت به نوعی دفاع از فیلم هایم به نظر برسد، اما آن هایی که مرا از نزدیک می شناسند خوب دریافته اند که هرگز نه به دنبال کسب مدال طلای رقابت ها بوده ام و نه اصلا انتظار آن را کشیده ام، چون فیلم هایم برای پسند مجموعه داوران جشنواره های کودک تولید نشده و خداراشکر فیلم هایم به زعم هر منصفی از دید مخاطبان اصلی ام (کودکان و نوجوانان) مقبولیت نسبی داشته و مکرر آن ها را به تماشا نشسته اند.

آنچه مرا به متعجب ساخته انتخاب داوران جشنواره های کودک توسط مسئولان این رویداد سینمایی است!

از انتخاب استادانم امرالله احمدجو، پریوش نظریه تا غلامرضا رمضانی که سال‌ها فیلم درباره کودک و نوجوان ساخته است؛ کدامیک از آن ها با وجوه خیال انگیز قشر کودک و نوجوان آشنایی دارند؟ و این می‌شود که حتی یک فیلم برگزیده جشنواره کودک و نوجوان برای این قشر جذاب نیست.

یک نگاه اجمالی به اسامی برگزیدگان جشنواره های سال های اخیر ادعای حقیر را ثابت می‌کند.

بارها گفته ام تو را به خدا فیلم های کودک را در جشنواره فیلم فجر راه بدهید، جواب داده اند که آقا جشنواره کودک فرق می کند، انتخاب در آن جا خیلی حرفه ایست! بعد گفته ام پس چرا در جشنواره های کودک نتایج اینطوریست؟ گفتند چون داوران حرفه ای انتخاب می‌کنند!

امسال هم گذشت…

«خورشید» مجیدی کار ارزنده ایست، اما امیدوارم مخاطبان اصلی جشنواره کودک و نوجوان از دیدنش لذت ببرند.

سیدجواد هاشمی»

انتهای پیام/