کارکرد جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ویژه آینده است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کارکرد جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ویژه آینده است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مسئولان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، کارکرد این جشنواره را ویژه آینده ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنج شنبه ۱۷ مرداد از دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و جلسه داوری گرافیک این جشنواره دیدار کرد.

در این دیدار ،هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی، عبدالرحیم سیاهکارزاده مدیر موسسه هنرهای تجسمی معاصر، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل تجسمی، مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری، رضوان صادق زاده دبیر بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ، کامبیز صبری مجسمه ساز و استاد کارگاه مجسمه سازی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، جمال رحمتی کاریکاتوریست و استاد کارگاه کاریکاتور جشنواره و فرهاد فزونی طراح گرافیک و استاد کارگاه گرافیک جشنواره در این نشست با مجتبی حسینی درباره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان و ویژگی های آثار صحبت کردند.

مجتبی حسینی در این دیدار گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، جشنواره فرداست. با این جشنواره می توانیم آینده هنرهای تجسمی را تعریف کنیم و تجسم بخشیم. ما وقتی درباره دوره های تاریخی صحبت می کنیم از کشاورزی آن ادوار نمی گوییم از هنر و معماری آن سخن خواهیم گفت.

حسینی افزود: هنر، کار کردن برای فرداست که امروزیان نیز از آن بهره می برند. وقتی در حوزه مدیریت هنری فعالیت می کنید باید به این فکر کنید که عملکرد شما نه فقط امروز که در معرض داوری تاریخ هم قرار می گیرد و آیندگان از آنچه امروز عمل می کنید می توانند بهره ببرند یا محروم شوند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: حال در میان این کار کردن برای هنر، چند جشنواره و فعالیت عمده داریم که مختص فردای نزدیک و دور ماست که جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یکی از آنهاست که کارکرد آن ویژه آینده است. بسیاری از کسانی که امروز از نام های مشهورهنرهای تجسمی اند و در دهه چهارم و پنجم زندگی اند محصول جشنواره هنرهای تجسمی جوانان هستند و به دوستی های یکدیگر مباهات می کنند.

وی افزود : اما یادمان باشد که ما هنور توفیق این را پیدا نکرده ایم که از این ظرفیت استعداد یابی، برای توسعه تعلیم استفاده کنیم. یعنی استعداد یابی می کنیم اما هنوز امکانات کافی برای اینکه کنترل و خدمات رسانی مناسب ارایه دهیم نداشته ایم تا این برگزیدگان راحت تر به امکانات آموزش تخصصی دسترسی داشته باشند و فرصت های ارایه اثر و پخته شدن را نتوانسته ایم برای این نخبگان و برگزیدگان فراهم کنیم.

حسینی در ادامه گفت: فاصله بین دو جشنواره نباید سکوت باشد و بین دو دوره جشنواره را باید با ترنم هنر پر کنیم و امکانات لازم را برای آموزش و پیگیری ایجاد کنیم.

هادی مظفری نیر در این دیدار گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران در دبیرخانه و ستناد اجرایی، این دوره از جشنواره خیلی خوب دیده شد و در هماهنگی با دانشگاه ها و مراکز اموزش هنری آزاد و همچنین استانها تعداد قابل توجهی از هنرمندان جوان در این جشنواره شرکت کردند.

در ادامه این نشست، رضوان صادق زاده گزارشی از جلسات داوری و تعداد شرکت کنندگان و افزایش ۴۹ درصدی شرکت کنندگان در جشنواره این دوره ارائه کرد.

جمال رحمتی استاد کارگاه کاریکاتور جشنواره جوانان نیز به وضعیت هنرمندان جوان کاریکاتوریست اشاره کرد و گفت: مدتی است که شاهد حضور کمتر کاریکاتوریستها در جشنواره ها هستیم. به دلیل بازار کار نامناسب کاریکاتور اقبال کمتری به این رشته شده است که در ورودی و خروجی جشنواره ها نیز تاثیر گذاشته است.

کامبیز صبری نیز به حضور هنرمندان در جشنواره جوانان اشاره و اظهار کرد: در این دوره شاهد حضور ۹۰ درصدری خانم ها در رشته مجسمه سازی بوده ایم که با توجه به اقبال خانم ها به مجسمه سازی باید به مساله مهمی هم توجه کنیم که حضور کمرنگ آقایان در رشته مجسمه سازی می تواند در آینده مشکل ساز باشد. به این ترتیب شاید در ۱۵ سال آینده تعداد مجسمه سازهای مرد به حداقل برسد.

بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از ۳۰ مرداد تا ۴ شهریور در ایلام به دبیری رضوان صادق زاده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است