معرفی سریال‌های جدید تلویزیون/ رضویان و انصاری چه قدر شانس دیدن شدن دارند؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
صبا گزارش می‌دهد؛

معرفی سریال‌های جدید تلویزیون/ رضویان و انصاری چه قدر شانس دیدن شدن دارند؟

در روزهای پیش‌رو سریال‌های «خانه امن» و «صفر بیست و یک» به ترتیب روی آنتن شبکه‌های یک و سه می‌روند و احتمالا سریال «از سرنوشت» نیز جایگزین سریال «بوم و بانو» در شبکه دو سیما می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، باگذشت بیش از یک هفته از پایان ماه محرم و صفر و عزای امام حسین (ع) هنوز سریال‌های جدیدی راهی آنتن شبکه‌های تلویزیون نشده‌اند اما در هفته‌های پیش‌رو قرار است سریال‌هایی که در این مدت روی آنتن رفته‌اند، جای خود را به سریال‌های جدید و طنز بدهند.

در گزارش پیش‌ رو مروری بر سریال‌هایی که قرار است در روزهای آینده پخش خود را آغاز کنند، داریم.

«خانه امن» جاگزین «ایل‌دا» در شبکه یک می‌شود

سریال «ایل‌دا» به کارگردانی راما قویدل و تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی از جمعه ۴ مهرماه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و پخش آن روز پنجشنبه یکم آبان ماه به پایان رسید.

این مجموعه به سفارش مرکز سیمافیلم با موضوع اتحاد و حماسه مردان و زنان عشایر مرزنشین در برابر متجاوزان به خاک این مرز و بوم و قصه ایستادگی و ایثار آن‌ها از سال‌ ۱۳۵۸ تا ۱۳۵۹ ساخته شده بود، هر شب حتی روزهای جمعه نیز از شبکه یک سیما پخش می‌شد.

البته این مجموعه نیز مانند دیگر مجموعه‌هایی که در شهرهای مختلف ایران ساخته می‌شوند از حواشی دور نماند و عده‌ای به صحبت نکردن بازیگران با گویش لری اعتراض کردند.

حال پس از پایان پخش «ایل‌دا» که به نظر می‌رسد آنچنان هم نتوانسته است نظر مخاطبان را جلب کند قرار است آنتن شبکه یک در اختیار یک سریال ملودارم-جاسوسی قرار بگیرد.

این مجموعه قرار است از روز شنبه ۱۰ آبان ماه روی آنتن برود و پیش از آن یکی از قسمت های منتخب سریال «سرگذشت» به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و اپیزود شش قسمتی «چادر گلدار» به کارگردانی سیدمحسن یوسفی از مجموعه تلویزیونی «روزهای بهتر» به تهیه‌کنندگی احمد زالی بازپخش خواهد شد.

«خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری روایتی از یک پرونده جاسوسی-  امنیتی است که لایه هایی از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را در ۵۰ قسمت روایت می‌کند.

حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحی پور، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رییسی، قربان نجفی، حمیدرضا عطایی، کاوه آفاق، سپیده خداوردی و سوگل طهماسبی از بازیگران اصلی این سریال هستند.

شبکه یک علاوه بر سریال «خانه امن»، مجموعه «پس از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه‌کنندگی سعید سعدی را که تصویربرداری آن اول اسفندماه سال ۹۸ به پایان رسید، آماده پخش دارد اما مشخص نیست با گذشت هفت ماه از پایان کار این مجموعه چه زمانی به آنتن می‌رسد و چرا به جای «خانه امن» این سریال پخش نشده است.

شبکه دو؛ «از سرنوشت» یا «بیگانه‌ای با من است»؟

«بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین کوب عنوان سریالی تاریخی است که این روزها قسمت‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

«بوم و بانو» به نویسندگی شعله شریعتی و اعظم بهروز که روایتگر داستانی عاشقانه و تاریخی در دوره پهلوی است نیز از حاشیه‌ها دور نماند و برخی از مخاطبان نسبت به کند بودن سریال و شباهت آن به مجموعه نمایش خانگی «شهرزاد» اعتراض داشتند که شعله شریعتی در گفتگو با صبا عنوان کرد که طرح این مجموعه قبل از سریال «شهرزاد» به تلویزیون ارایه شده بود.

در این مجموعه بازیگرانی چون بهنام تشکر در نقش سرهنگ سپنتا، فریبا متخصص در نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار، مسعود رایگان در نقش تیمسار افشار، ساغر قناعت، مهدی احمدی، دیبا زاهدی و… در سریال «بوم و بانو» ایفای نقش می‌کنند.

احتمال پخش فصل سوم سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان بیشتر از مجموعه «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و آرش معیریان و تهیه‌کنندگی بهروز مفید بعد از «بوم و بانو» است چراکه اکبر تحویلیان در گفتگو با صبا از پایان مراحل فنی این مجموعه و آماده پخش بودن آن خبر داده بود در حالی که خبر رسمی از پایان تصویربرداری «بیگانه‌ای با من است» منتشر نشده است.

فصل اول «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان ۳۰ آذرماه و فصل دوم آن به کارگردانی علیرضا بذرافشان ۲۸ دی ماه ۹۸ روی آنتن رفت.

به نظر می‌رسد شبکه دو برای یادآوری به مخاطبان خود بهتر است پیش از پخش فصل سوم سریال «از سرنوشت» خلاصه قسمت‌هایی از فصل اول و دوم را برای یادآوری به مخاطبان روی آنتن ببرد.

داستان این سریال که برای شبکه دوسیما تولید شده است از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه پرورشگاهی آغاز می‌شود. آن‌ها از کودکی در این مرکز زندگی می‌کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌رسند. آن‌ها که آرزو‌های بزرگی را در سر می‌پرورانند، فراز و نشیب‌های زندگی‌شان محور اتفاقات این سریال قرار می‌گیرد.

«از سرنوشت» به قلم محمدمهدی سلطانی، روح‌الله صدیق و سارا خسروآبادی نگاشته شده است.

پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، حبیب دهقان نسب، حسین پاکدل، مائده طهماسبی، سیدمهرداد ضیایی، علیرضا استادی، فریبا نادری، مهدی صبایی و علیرضا آرا از جمله بازیگران این سریال پربازیگر هستند.

همچنین دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، محمد زکی زاده، نسیم فروغ، مهدیس توکلی، میترا رفیع و مریم کاظمی از جمله بازیگران جوان این سریال به شمار می‌روند.

شبکه سه؛ بازگشت به سریال طنز با «صفر بیست و یک»

سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی سریال مناسبتی بود که از ۱۷ مهرماه روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

این مجموعه هم مانند سریال «ایل‌دا» با حاشیه‌هایی درباره لهجه بازیگران رو به رو شد. البته ناگفته نماند که نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز پس از پخش قسمت‌های ابتدایی این مجموعه به دلایلی خواستار توقف پخش آن شده بود اما «نجلا» توانست به پخش خود ادامه بدهد و این روزها قسمت‌های پایانی آن روی آنتن می‌رود.

حال شبکه سه سیما قرار است پس از گذشت ۷ ماه از سال ۹۹ سومین سریال طنز خود را با نام «صفر بیست و یک» به کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری، تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و نویسندگی شبنم وثوقی و  هدی ایزدی  روی آنتن ببرد.

این سریال که پیش از این «نیوجرسی» نام داشت و قرار است در چهار فصل تولید شود، اولین همکاری جواد رضویان و سیامک انصاری در کارگردانی یک مجموعه است و باید دید همکاری این ۲ نفر می‌توانند در جذب مخاطب موفق عمل کنند یا نه.

ضمن اینکه هنوز مشخص نیست فصل‌های بعدی این سریال باتوجه به استقبال مخاطبان ساخته خواهد شد یا نه. البته باتوجه به اینکه این مجموعه جدید قرار است در شبکه پرمخاطب سه رو یانتن برود باید دید جواد رضویان و سیامک انصاری می‌توانند موفقیت سریال‌های طنزی که در گذشته روی آنتن رفته بود بدست آوردند یا نه.

اولین قسمت از فصل اول این مجموعه تلویزیونی که در ۲۵ قسمت تولید شده است، ۵ آبان از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

فیلمبرداری فصل اول سریال «صفر بیست و یک» از اواخر خرداد در تهران آغاز شده بود و اواخر مهرماه به پایان رسید.

سیامک انصاری، سیدجواد رضویان، امیرحسین رستمی، نگار عابدی، سیاوش طهمورث، سروش جمشیدی، رویا میر علمی، علیرضا  استادی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی، رابعه اسکویی، اتابک نادری، محمدرضا خسروی، علی غلامی، میلادکیانی و بازیگر نقش کودک مهبد بیور بازیگران سریال هستند.

شبکه پنج؛ پخش «چای نت» با موضوع سواد رسانه‌ای

شبکه پنج سیما بعد از پخش سریال «پدر پسری» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی رضا جودی در ماه رمضان سریال دیگری برای پخش نداشت اما از ۲۷ مهرماه مجموعه نمایشی «چای نت» با موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی به تهیه‌کنندگی امیرحسین طالبی کاشانی و کارگردانی آرش تیمورنژاد روی آنتن برده است.

این مجموعه تلویزیونی با زبان طنز مهارت‌های مورد نیاز مردم در فضای مجازی را آموزش می‌دهد.

همچنین مدیریت مصرف، رده بندی سنی، حفاظت از داده‌ها و اطلاعات شخصی، صیانت از کودکان و نوجوانان، شیوه‌های تشخیص اخبار و اطلاعات جعلی، آسیب‌های بازنشر مطالب ناامیدکننده، شایعات و مهارت‌های تحلیل و تولید محتوا در فضای مجازی از جمله موضوعات دیگر این مجموعه نمایشی است.

در «چای نت» هنرمندانی نظیر غلامرضا نیکخواه، عباس محبوب، یوسف صیادی، فاطمه هاشمی، اشکان اشتیاق، بیتا خردمند، ساعد هدایتی، سینا رازانی، سامان گلریز، نسیم باقریان، مرجان علیزاده نیا، یاسمن قلی‌زاده، مجید معافی، ژیار محمدزاده و … ایفای نقش می‌کنند.

باتوجه به شرایط این روزها که گسترش ویروس کرونا باعث آسیب‌های روحی و روانی شده است پخش برنامه‌های سرگرم‌کننده و سریال‌های طنز شاید بتواند افراد را کمی از فکر کردن به شرایط این روزهایشان رها بخشد و لحظات شادی را برای آن‌ها رقم بزند. لذا لازم است صداوسیما به جای ساخت و پخش سریال‌های ملودرام و تلخ هر چه زودتر اقدام به ساخت و یا پخش سریال‌های طنز کند.

البته شبکه‌های دیگر تلویزیون مانند شبکه یک، آی فیلم، تماشا و نسیم اقدام به پخش سریال‌های طنزی از جمله «پایتخت»، «بیمار استاندارد»، «زوج و فرد»، «پدر پسری»، فصل دوم «لیسانسه‌ها»، «هفت سنگ»، «نون خ۱»….کرده‌اند اما شاید پخش چند باره سریال‌های تکراری جذابیت لازم را برای مخاطبان نداشته باشد و حتما باید ساخت کارهای جدید در دستور کار تلویزیون قرار بگیرد و تنها منحصر به عید نوروز نباشد.

سپیده شریعت رضوی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است