نگران اُفت تولید فیلم‌ کودک در دوران کرونا هستم/ معایب و مزایای جشنواره آنلاین | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۱۱
ابراهیم فروزش در گفتگو با صبا:

نگران اُفت تولید فیلم‌ کودک در دوران کرونا هستم/ معایب و مزایای جشنواره آنلاین

ابراهیم فروزش معتقد است در اکران آنلاین مزایایی چون گستردگی مخاطبان وجود دارد.

ابراهیم فروزش کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در ایام کرونا اظهار کرد: شرایطی که در جامعه پیش آمده باعث شده است شکلی جدید از اکران را در سینماها شاهد باشیم و این روزها فیلم‌ها در جشنواره بین المللی فیلم‌ کودکان و نوجوانان نیز به صورت آنلاین اکران می‌شوند اما نمی‌توان کتمان کرد شرایط پیش آمده به جشنواره ضربه زده و باعث شده است آن رونقی که انتظار می‌رفت از بین رود.

وی افزود: کارهایی که در این دوره جشنواره به نمایش در آمد همگی از محصولات سال‌های قبل هستند اما برای دوره بعدی نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، زیرا همانگونه که می دانیم امسال عملا تولید متوقف شده است. در حقیقت همیشه تولید سینمای کودک در کشورمان ناچیز بوده، حال تصور کنید در شرایطی که همه سینما تولید کمی دارد چه تولیدی از سینمای کودک انتظار می‌رود!

این کارگردان پیشکسوت تاکید کرد: جشنواره با تماشاچی معنا پیدا می‌کند اما امسال این امتیاز وجود نداشت و باعث ناراحتی برگزارکنندگان جشنواره نیز شد اما در شرایط فعلی چاره‌ای برای آنها باقی نمانده بود زیرا جان مردم بیش از هر چیز دیگری دارای اهمیت است و این مساله را من به عنوان داور به خوبی احساس می‌کنم به همین دلیل آرزو می‌کنم دیگر سینما چنین وضعیتی را تجربه نکند.

فروزش در پاسخ به این پرسش که با توجه به این‌که اکران آنلاین جشنواره را به تمام کشور برده نباید به این امر به دیده مثبت نگریست؟ گفت: مسلم است که در اکران آنلاین، مزایایی چون گستردگی مخاطبان وجود دارد و این مساله در جشنواره به ویژه روی داوری آثار تاثیرگذار است و به همین دلیل من نیز امیدوارم اتفاق‌های خوبی را در جشنواره شاهد باشیم.

وی درباره کیفیت آثار جشنواره سی و سوم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره علاوه بر رشد کمی، شاهد رشد کیفی نیز هستیم؛ اتفاقی که به نظرم قادر است ما را به آینده سینمای کودک امیدوار کند البته اگر بیماری کرونا بگذارد.

کارگردان «خمره» در پایان ضمن تشکر از کسانی که در دوره سی و سوم جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان از وی تجلیل کرده‌اند، بیان کرد: خوشحالم این اتفاق رخ داد و امیدوارم همه فعالان سینمای کودک تشویق شوند تا با انگیزه بیشتری به ادامه راه خود بنگرند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است