پرداختن به ابعاد متفاوت جنگ در آثار رادیویی تاثیرگذارتر است | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۱۷
فریبا متخصص عنوان کرد:

پرداختن به ابعاد متفاوت جنگ در آثار رادیویی تاثیرگذارتر است

فریبا متخصص می‌گوید اگر قرار باشد تاثیرگذاری نمایش‌های رادیویی دفاع مقدس بیشتر شود، بهتر است با ظرافت ابعاد متفاوت جنگ را در بستر خانواده در نظر گرفته شود.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، فریبا متخصص هنرمند رادیو که به تازگی داوری آثار جشنواره «راویان حماسه» را نیز بر عهده داشته است درباره سطح نمایش‌های رادیویی دفاع مقدس گفت: ایثاری که خانواده شهدا انجام داده‌اند، وصف ناشدنی است. اینکه مادری چند فرزندش را در جنگ از دست بدهد هرگز آسان نیست و از طرفی دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان برومند ما در هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان باارزش و ستودنی است که می‌بایست آثاری که هنرمندان رادیویی در حوزه دفاع مقدس تولید می‌کنند در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

وی درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره «راویان حماسه » بیان کرد: از نظر کیفیت، اختلاف بین آثار زیاد بود، برخی از کارها از جمله آثاری که حالت مستند-نمایشی و حتی راوی – نمایشی داشتند، دارای متن قوی و تاثیرگذاری بودند به همین دلیل در ذهن شنونده تصویرسازی قوی ایجاد می‌کردند اما در عین حال برخی از آثار نیز ضعیف بودند و هیچ حال و هوای نمایشی و اتفاق تازه‌ای در آن‌ها رخ نمی داد تا بر شنونده تاثیر بگذارد.

این هنرمند رادیو ادامه داد: به نظرم بهتر است وقتی که چیزی تعریف می‌شود صرفا حالت روخوانی نداشته باشد بلکه بیشتر به سمت نمایش نزدیک شود تا برای شنونده باورپذیر و جذاب باشد.

متخصص در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تاثیرگذاری نمایش‌های رادیویی دفاع مقدس بیشتر شود، بهتر است به طور مستقیم به سراغ سوژه که همان جنگ است نرویم بلکه با ظرافت ابعاد متفاوت جنگ را در بستر خانواده در نظر بگیریم تا قصه خطی و یکنواخت نشود و تاثیر گذاری آن دوچندان شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است