مستند ابوالفضل طالونی در «کمرایمیج» پذیرفته شد/ مهدی آزادی برای جایزه بهترین فیلمبرداری می جنگد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین المللی فیلم «کمرایمیج» لهستان روز گذشته 20 اکتبر فیلم های مستند کوتاه و بلند بخش مسابقه رویداد امسال خود را معرفی کرد.

در فهرست فیلم های بخش مستند بلند رویداد امسال جشنواره 10 فیلم معرفی شد که هیچ نامی از سینماگران ایرانی در آن دیده نمی شود.

در بخش فیلم های کوتاه جشنواره امسال اما نام یک مستند از ابوالفضل طالونی با نام «یک اسب خون بیشتری از انسان دارد» به چشم می خورد. این مستند کوتاه داستان یک زوج سالخورده آذری است که تهران را ترک و به شهر دلپذیر زادگاه شان در مرز ترکیه می روند با این حال رویای بازنشستگی آنها با درک این واقعیت که منطقه زندگی شان به دروازه قاچاق به اروپا بدل شده و هرکسی که آنها می شناختند با این مساله درگیر است، متلاشی می شود.

فیلمبرداری «یک اسب خون بیشتری از انسان دارد» را مهدی آزادی انجام داده است. مهدی آزادی که سال‌هاست در فیلمبرداری مستند فعالیت می‌کند، فارغ التحصيل فيلمبرداری سينما از دانشكده سينما و تئاتر دانشگاه هنر است و جوایز مختلف ایرانی و خارجی را دریافت کرده است. او در مستندهایی مثل «سایه‌های بی خورشید» ساخته مهراد اسکویی یا کارهایی مثل «a157»، «متهمین دایره بیستم»، «مهین» و … نیز همکاری نموده است و امسال با فیلم «اسب خون بیشتری از انسان دارد»، ساخته ابوالفضل طالونی، شانسش را برای دریافت معبرترین جایزه فیلمبرداری جهان یعنی جایزه جشنواره «کمرایمیج» لهستان امتحان می‌کند.

جشنواره فیلم «کمرایمیج» لهستان که تخصصی‌ترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب می‌شود، امسال بین روزهای 14 تا 21 نوامبر برگزار می شود.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید

فیلم افتتاحیه جشنواره «کمرایمیج» معرفی شد

«اسب سفید بالدار» از ایران در فستیوال «کمرایمیج» رقابت می کند