همه چیز در مورد آزمون SAT سال ۲۰۲۰ توسط توران پارس | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۴۴

همه چیز در مورد آزمون SAT سال ۲۰۲۰ توسط توران پارس

اگر شما در فکر درخواست دادن برای دانشگاهی هستید بسیار مهم است که بدانید آزمون SAT چیست و چگونه این فرآیند شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، آزمون Sat برای دانشجویانی مناسب است که زبان انها انگلیسی است و میخواهند وارد دانشگاه هایی که در کشور هایی مثل امریکا ، انگلیس، ترکیه، کانادا ، نروژ ، استرالیا و امثال این کشور ها است تحصیل کنند .این ازمون برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ در کشور امریکا ایجاد شده است و توسط سرویس ازمون تحصیلی توسط موسسه غیر انتفاعی مدیریت میگردد. این ازمون برای افرادی مناسب است که حداقل سن ۱۷ تا ۱۸ سال را داشته باشند و مدرک دیپلم خود را گرفته باشند در این صورت میتوانند به راحتی در این ازمون جامع شرکت نمایند.

آزمون Sat به دو شکل انجام میشود که نوع اول ان همان ازمون Sat است که مرتبط با زبان انگلیسی ریاضی و هوش است نوع دیگر ان مرتبط به بخش علمی خاص همانند زیست و فیزیک و شیمی است که شرکت کنندگان بر اساس سلیقه و هدف خود در ان شرکت مینمایند.

مهلت اعتبار آزمون Sat
هرزمان شما مدرک ست را دریافت کنید این مدرک برای شما تا ۲ سال اعتبار دارد و بعد از گذشت این زمان شما مجدد باید در این ازمون شرکت نمایید. در طی این مدت ممکن است قوانین ازمون تغیر کند و شخص شرکت کننده موظف است خود را باین شرایط وقف دهد و تنها راهی که برای اثبات این موضوع وجود دارد قبولی در این ازمون است.

هزینه­‌ها و تعرفه‌های Sat
هزینه این ازمون امکان دارد برای هر موسسه متفاوت باشد که دلیل این اختلاف خدمات باکیفیت موسسه ایی است که مورد انتخاب شما قرار گرفته است. منظور از خدمات با کیفیت و مناسب موسسه ایی که شما انتخاب کرده اید پذیرایی مناسب و فضایی دارای تهویه قوی تر و امکاناتی همچون اینها موجب میشود که هزینه ها متفاوت باشد هزینه این ازمون ۴۹/۵ دلار است که درصورت انتخاب بخش سوم ازمون هزینه ایی معادل ۶۴/۵ دلار استدر صورتی که ثبت نام خود را دیر انجام بدهید باید هزینه ایی اضافی به مبلغ ۳۰ دلار متقبل شوید ودر صورتی از طریق تلفن و تماس میخواهید ثبت نام خود را انجام دهید باید هزینه ایی اضافی خود را که به مبلغ ۱۵ دلار میباشد را بپردازید ودر صورتی که نوع و مکان و تاریخ ازمون خودرا بخواهید تغیری دهید باید ۳۰ دلار هزینه نماایید و درصورت ثبت نام فرد در خارج از زمان ثبت نام ازمون بخواهد انجام بشود باید مبلغ ۵۳ دلار را بپردازد.

معایب و مزایای آزمون Sat
مزایا
یک ی از خوبی های ازمون به طریق کاغذی یادداشت کردن نکات معم و کلیدی داوطلبان و همچنین امکان نوت برداری و کشیدن دایره است این کار به شرکت کننده کمک بسیار بزرگی میکند که جواب درست را به راحتی پیدا کند و ایده ها و نظرهای خود را قبل پاسخ دادن چک نماید

معایب
از بزرگ تری معایبی که ازمون کاغذی دارد نگرانی شرکت کندده ها از نگارش و دست نوشته های نا خوانای خود یا بد نوشتن ان است و مخصوصا اگر چندین بار خط خوردگی داشته باشد فرد صحیح کننده ممکن است به علت مشکل در خواندن جواب نتواند به شما امتیاز مثبتی بدهد و شما امتیاز خود را از دست خواهید داد و یکی دیگر از نگرانی های این ازمون وارد کردن جواب های ازمون به برگه پاسخ نامه است که بعضی وقت ها افراد تصحیح کننده متوجه اشتباهاتی در وارد کردن جواب ها به پاسخ نامه میشوند مثلا شخص شرکت کننده در برگه ازمون جواب را درست انتخاب کرده اما در برگه پاسخ نامه اشتباه وارد کرده است که به هیچ وجه نمیتوان انهارا نادیده گرفت .

ازمون Sat از جمله آزمون‌های بین‌المللی است و برای کسانی طراحی شده است که میخواهند ادامه‌تحصیل دهند در مقطع کارشناسی در محیط انگلیسی‌زبان . پس با هر زبانی که هستید در هرجای دنیا که باشید

زبان ازمون انگلیسی است و هیچ تفاوتی نخواهد داشت

عملکرد
کالج برد معتقد است که اس ای تی تفکر انتقادانه دانش اموزان را میسنجد و همچنین میزان تجزیه و تحلیل تمامی مطاالب و مفاهیمی که در بر گرفتند را به خوبی مورد سنجش قرار میدهندهمچنین اظهار می‌کنند که جمع نمره Sat با نمره دبیرستان افراد شاخص بسیار بهتری از نمره تنهای دانش آموزان برای اجازه ورود به دانشگاه‌ها است

عنوان‌های آزمون Sat
امتحان دارای ۳ بخش میباشد که میتوان به درک مطلب انشا ریاضی اشاره نمود که هرکدام نمره ای بین۲۰۰ تا ۸۰۰ دارند ودر اخر نمره های به دست امده از این سه امتحان را باهم جمع میکنند.

ریاضی
بخش ریاضی از (توانایی حل مسعله – جبر– تجزبه و تحلیل اطلاعات ) تشکیل شده است که دو قسمت حدود ۲۵ دقیقه و یک قسمت حدود ۲۰ دقیقه وقت میگیرد . توانایی حل مساله : در این بخش به ۲۰ سوال ۴ گزینه ای حدود ۲۵ دقیقه و ۳۸ سوال ۴ گزینه ای حدود ۵۵ دقیقه وقت لازم است، در ۲۰ سوالی به ماشین حساب نیازی ندارید اما در ۳۸ سوالی میتوانید از ماشین حساب استفاده کنید. این بخش دارای ۵۸ سوال میباشد، در این بخش نمره منفی برای سوالات ۴ گزینه ای وجود ندارد . میانگین نمره برای این بخش ۵۱۳ است .


درک مطلب
مجموعی از سوالات تستی و تشریحی که تعداد سوالات تستی بسیار بیشتر از سوالات تشریحی است، این قسمت بیشتر دایره لغات دانش آموزان را مورد آزمایش قرار میگیرد و مثل ریاضی دو بخشش حدود ۲۵ دقیقه و یک بخشش حدود ۲۰ دقیقه زمان میبرد و حدود ۵۲ سوال دارا میباشد که باید در ۶۵ دقیقه پاسخ داده شود و تمامی سوالات این قسمت چند گزینه ایی است و از متن های مختلف تشکیل شده است و از متن های گوناگون طراحی شده است

متن های این قسمت تقریبا ۵ متن میباشد و هر متن نزدیک ۱۱-۱۰ متن دارد که نمره اش از ۸۰۰-۲۰۰ میباشد، معمولاموضوع این بحث ها به این چند شاخه مربوط میشود: ( زیست شناسی، متون ادبیات کلاسیک، روانشناسی، جامعه شناسی، شیمی، زمین شناسی، جدول، اقتصاد ، فیزیک، نمودار، ). میانگین نمره ایی برای تمامی این دروس ۴۹۷ میباشد. و پاسخ های منفی شرکت کنندگان در این بخش نمره منفی نخواهد داشت.

انشا
این بخش سوالات چند گزینه ای و مقاله می باشد که متقاضیان باید مقاله را تمام کنند و نمره مقاله از عوامل نمره نهایی به شمار می رود. بخش انشاء در آزمون SAT اختیای میباشد و بعضی دانشگاهها زیاد به نمره اهمیت میدهند و دانشجو می بایست درس انشاء را در رزومه زبانی خود قرار دهد. انشا بر ۳ روش صورت میگیرد: ۱- درک مطلب ۲- تحلیل متن ۳ – نگارش، مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش حدود ۵۰ دقیقه و نمره هر یک از این بخش ها از ۴-۱ میباشد و این نمره ، میانگین نمره نهایی دانشجو محسوب میشود.

دو مصحح برای بخش انشاء در نظر گرفته میشود برای درس انشاء نمره ای که در کارنامه درج میشود از ۸-۲ میباشد. نمرات ۵.۵ یا ۶ نمره قابل قبول برای بیشتر دانشگاه ها به شما میرود. آن چیزی که در این بخش مهم است سه عامل شاهد – استدلال و آرایه های ادبی هستند و زبان آموز باید طبق این عوامل متن را نقد و بررسی کند.

زمان های برگزاری آزمونSat
زمان برگزاری این آزمون به دودسته تقسیم می شود:
افراد ساکن ایالت متحده آمریکا: در ایالت متحده ، آزمون اس ای تی ۷ بار در سال انجام برگزار می شود . معمولا ثبت نام آزمون ها یک ماه قبل از برگزاری آزمون اصلی انجام می شود. ماه هایی که آزمون SAT در آمریکا برگزار می شود به صورت زیر است: مارس – می – ژوئن – آگوست – اکتبر – نوامبر – دسامبر

سایر کشور های جهان: ساکنین سایر کشورها از جمله کانادا ، انگلیس ، استرالیا ، آلمان ، ترکیه و … نیز می توانند تقریبا یک ماه قبل از آزمون اقدام به ثبت نام در آزمون سات کنند. برای ثبت نام آزمون می توانید با مراجعه به سایت ، اقدام به ثبت نام کنید. نکته مهمی که در این باره باید بدانید این است که ، اگر در زمان تعیین شده موفق به ثبت نام آزمون نشدید می توانید با پرداخت جریمه و در زمان مهلت داده شده مجددا ثبت نام کنید.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است