خانه سینما در حال انتخاب اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار است | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۱
با انتخاب مدیرعامل در دوره جدید؛

خانه سینما در حال انتخاب اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار است

هیات مدیره جدید خانه سینما پس از انتخاب مدیرعامل، حالا معرفی کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، شنیده شده نخستین دستور کار هیات مدیره خانه سینما با حضور منوچهر شاهسواری به عنوان مدیرعامل در دوره جدید، معرفی کمیته انتخاب نماینده ایران در اسکار است.

این کمیته که جلسات آن با دبیری رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در این بنیاد تشکیل خواهد شد، وظیفه دارد تا یکم دسامبر ۲۰۲۰ (یازدهم آذر ۹۹) نماینده ایران در نود و سومین اسکار را انتخاب کند.

کمیته معرفی نماینده ایران در سال ۹۸ فیلم مستند «در جستجوی فریده» را به عنوان نماینده ایران در اسکار نود و دوم انتخاب کرد. گفته می‌شد برخی حواشی که در روزهای بعد از این انتخاب رخ داد، به دلیل زوج بودن اعضای این کمیته و نبود امکان رای‌گیری میان دو گزینه بوده است. انتظار می‌رود امسال شمار اعضای این کمیته فرد باشد.

امسال نام فیلم‌هایی چون «خورشید»، «درخت گردو»، «جنایت بی‌دقت»، «دشت خاموش»، «یلدا» و «شنای پروانه» به عنوان گزینه‌های معرفی به اسکار، بیشتر از دیگر فیلم‌ها شنیده می‌شود. همچنین انتظار می رود توجه به سینمای مستند و فیلم های خوبی که در این بخش از سینمای ایران ساخته شده اند همچنان در دستور کار کمیته اسکار ایرانی باشد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است