معرفی اعضای هیات انتخاب فیلم‌های داستانی و تجربی جشنواره امید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶

معرفی اعضای هیات انتخاب فیلم‌های داستانی و تجربی جشنواره امید

اعضای هیات انتخاب فیلم‌های داستانی و تجربی جشنواره امید معرفی شدند.

حسین یزدانشناس دبیر نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: اعضای هیات‌ انتخاب جشنواره از میان دانش‌آموختگان رشته‌های هنر دانشگاه‌های کشور انتخاب شده‌اند که تجارب ارزنده‌ای حوزه‌های تولید و پژوهش در سینما دارند.

وی همچنین مقداد جعفرزاده، پویان شعله‌ور، سیاوش شهابی، اسدالله غلامعلی و حسین یزدانشناس را به عنوان هیات انتخاب این دوره معرفی کرد.

مقداد جعفرزاده، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه تهران و دانشجوی دکتری پژوهش هنر در دانشگاه هنر تهران و مدرس دانشگاه است. جعفرزاده سابقه داوری در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره سینما حقیقت را دارد و دبیر هشتمین دوره جشنواره امید بوده است.

پویان شعله‌ور دانش‌آموخته سینما از دانشگاه سوره و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران است. شعله‌ور تدوینگر فیلم‌های کوتاه بسیاری بوده و برای فیلم کوتاه قمارباز (کریم لک‌زاده) برنده جایزه بهترین تدوین از جشن خانه سینما و برای فیلم‌های کوتاه اشیاء گمشده (حامد نجابت) و روتوش (کاوه مظاهری) برنده جایزه بهترین تدوین از جشنواره فیلم کوتاه تهران شده است.

سیاوش شهابی متولد سال ۱۳۷۲ در تبریز، دانش‌آموخته کارگردانی نمایش و کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم‌های کوتاهی از قبیل مثل پدر، صابر، هیولا و تشریح است. شهابی برای فیلم کوتاه تشریح برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و چندین جایزه دیگر از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است.

اسداله غلامعلی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی و دکتری پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگر، مترجم و مدرس دانشگاه است. از تألیفات او می‌توان به کتاب‌های روایت مدرن و موج نوی سینمای ایران، فرهادی و سینمای پرسش و همچنین علیت فلسفی در سینما اشاره کرد. وی همچنین کتاب‌های فواصل سینما و فلسفه استنلی کوبریک را ترجمه کرده و در مجله‌های سینمایی همچون فیلم‌نگار تجربه قلم می‌زند.

حسین یزدانشناس، دانش‌‌آموخته کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه تهران و دکتری پژوهش هنر از دانشگاه هنر، پژوهشگر سینما و مدرس دانشگاه است.

نهمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور (امید)، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه خلیج فارس از ۵ تا ۸ آبان ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره امید تمدید شد

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است