بازیگر مشهور لهستانی فیلم‌های آندری وایدا درگذشت | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۲

بازیگر مشهور لهستانی فیلم‌های آندری وایدا درگذشت

وویچخ پشونیاک بازیگر لهستانی فیلم های مطرح آندری وایدا از جمله «سرزمین موعود» و «دانتون» در 78 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از فِرست نیوز، وویچخ پشونیاک (Wojciech Pszoniak) بازیگر مشهور تئاتر و سینمای لهستان روز دوشنبه ۱۹ اکتبر در ۷۸ سالگی درگذشت.

پشونیاک که در سال ۱۹۴۲ در لوف لهستان به دنیا آمده بود در دوران فعالیت تئاتری خود در سه تا از شناخته شده ترین خانه های تئاتر لهستان با نام های تئاتر قدیم خارکیف، تئاتر ملی ورشو و تئاتر Powszechny ورشو فعالیت داشت.

وویچخ پشونیاک با وجود موفقیت در تئاتر، شهرت بین المللی خود را با ایفای نقش موریس ولت در فیلم «سرزمین موعود» آندری وایدا فیلمساز بلندآوازه لهستانی بدست آورد. او بدنبال فیلم «سرزمین موعود» در چند تا از کارهای شاخص دیگر وایدا از جمله «عروسی»، «دانتون»، «پیلاطس و دیگران» و «کورچاک» نیز نقش آفرینی کرد. یکی از مهم ترین نقش های او در سینمای وایدا به فیلم «دانتون» محصول ۱۹۸۳ برمی گردد، پشونیاک در «دانتون» نقش ماکسیمیلیان روبسپیر یکی از مهم ترین شخصیت های انقلاب فرانسه را در مقابل ژرار دوپاردیو (ایفاگر نقش دانتون) بازی کرد.

«طبل حلبی» ساخته فولکر اشلوندورف و «شیطان» به کارگردانی آندژی ژووافسکی از دیگر کارهای مطرح پشونیاک در دنیای سینما هستند.

محمدامین شکاری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است