آیین راه‌اندازی رادیو وحدت برگزار شد/ تبیین وحدت مسلمانان در ۴ شبکه رادیویی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۵

آیین راه‌اندازی رادیو وحدت برگزار شد/ تبیین وحدت مسلمانان در ۴ شبکه رادیویی

رادیو وحدت امروز دوشنبه 28 مهرماه با حضور قائم مقام رییس سازمان صداوسیما، معاون صدا، نماینده تربت‌جام در مجلس یازدهم، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مدیر رادیو وحدت راه‌اندازی شد.
به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان صداوسیما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام رییس سازمان صداوسیما در آیین راه‌اندازی رادیو وحدت که ۲۸مهر در دومین روز از ماه مبارک ربیع‌الاول برگزار شد، با اشاره به انتخاب به‌موقع این رادیوی فصلی، ابراز امیدواری کرد که این رادیو پرچم‌دار امت اسلامی‌ باشد.
وی گفت: رادیو وحدت با تولید برنامه‌های مفید و موثر در فضای همدلی میان امت اسلامی ندای وحدت خواهد بود.
قائم‌مقام رییس سازمان صداوسیما طرح مباحث ارزشمند دینی را در این رادیو مغتنم شمرد و بیان کرد: بیان و تشریح مباحث نظری و طرح و بررسی شبهه‌های ایجاد شده در این زمینه و در این رادیو مسیر را برای مواجهه با دشمن آماده و شکافی که از سوی دشمن ایجادشده پر می‌کند.

مسیر روشن وحدت

علی بخشی زاده معاون صدا نیز در این مراسم با اشاره به سه کارکرد اطلاع‌رسانی، آموزشی و تفریحات رسانه گفت: رسانه وقتی ارزشمند است که کارکردهای متنوعی داشته باشد و اکنون تمرکز بر موضوع وحدت کارکرد رادیو در این ایام است.

معاون صدا با اشاره به اینکه رادیو یک رسانه‌ جریان‌ساز است، مطرح کرد: رادیو در این روزها موضوع وحدت را در دستور کار خود قرار داده است و هنرمندانه به این موضوع می‌پردازد. در این ایام علاوه بر رادیو وحدت، سایر رادیوها باید با استفاده از نظرهای کارشناسان به موضوع وحدت بپردازند.

بخشی زاده بابیان اینکه وحدت امروز مسیر روشنی برای ما ترسیم کرده است، عنوان کرد: یکی از منابع رادیو در ترسیم ندای وحدت کتاب «سنن النبی» علامه طباطبایی به‌عنوان ستون برنامه‌سازی خواهد بود.

معاون صدا با تاکید بر اینکه باید با زبان هنر از وحدت سخن گفت، اظهار کرد: برا ین اساس رادیوهای نمایش، فرهنگ و پیام و به‌صورت اختصاصی رادیو وحدت، با استفاده از کارشناسان موضوع وحدت مسلمانان را تبیین می‌کنند.

شعار رادیو وحدت «صدای همدلی امت رسول‌الله (ص)» است

مهدی مسعودی مدیر رادیو وحدت با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی این رادیوی فصلی گفت: فلسفه راه‌اندازی این رادیو تاکید بر وحدت مسلمانان است و بر همین اساس رادیو وحدت با شعار «صدای همدلی امت رسول‌الله (ص)» هم‌زمان با آغاز ماه ربیع‌الاول روی موج اف ام ردیف ۹۵ و ۵ شروع به کارکرده و تا ۱۳ آبان روی آنتن است.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی به‌منظور وحدت بیشتر برادران اهل سنت و شیعه داخل کشور تدارک دیده‌شده است و در سطح جهانی نگاهی به امت رسول‌الله (ص) داریم.

مدیر رادیو وحدت با اشاره به مهم‌ترین برنامه این رادیو گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه رادیویی برنامه «امت رسول‌الله(ص)» است که با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می‌کند.

دعوت به چنگ زدن به ریسمان الهی

حجت‌الاسلام‌ حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم با بیان اینکه خداوند برای ملموس کردن ولایت خود در هستی ریسمانی از آسمان آویخته و امر کرده افراد به آن تمسک جویند تا بتوانند سرپرستی او را بپذیرند، بیان کرد: چنگ زدن به این ریسمان موجب اتحاد و پیدایی اتحاد واحده می‌شود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی رادیو را مهم‌ترین امکان برای دستیابی به این وحدت دانست و گفت: رادیو وحدت در مقابل تفرقه افکنی دشمنان ایستاده است و مانع اختلاف مسلمانان خواهد بود و توصیه‌اش جمع شدن زیر پرچم رسول‌الله (ص) است.

حجت‌الاسلام شهریاری همچنین تبیین امت واحده را مهم‌ترین راه وحدت عنوان و مطرح کرد: رادیو باید با تبیین این موضوع مخاطبان را به چنگ زدن به حبل الهی دعوت کند.

برافراشته کردن پرچم اتحاد و همدلی

جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام در مجلس یازدهم نیز با قدردانی از راه‌اندازی رادیو وحدت گفت: این رادیو با برافراشته کردن پرچم اتحاد و همدلی، نیاز ما را به وحدت یادآوری می‌کند.

وی در پایان با ابراز امیدواری از تلاش رسانه ملی برای ایجاد همدلی میان امت اسلامی، تصریح کرد: همدلی میان مسلمانان مانع نفوذ دشمن خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000