جشنواره سینمای ایران در شانتیئی سال آینده برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی سال آینده برگزار می‌شود

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی ماه مارس سال آینده میلادی برگزار می‌شود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی، به همت مرکز ایران و فرانسه و با مشارکت شهرداری شانتیئی و مجتمع کاخ عظیم و تاریخی این شهر فرانسه جشنواره سینمای ایران در شانتیئی ماه مارس سال آینده میلادی برگزار می‌شود.

در این جشنواره که در قالب فستیوال بزرگ و بین المللی «هنر هفتم شانتیئی» برگزار می‌شود پنج موسسه هنری و شرکت سینمایی از ایران حضور دارند.

این دوره از فستیوال سینمای ایران در شانتیئی که به «چهره های نوین سینمای ایران» اختصاص دارد شامل ۲ بخش رقابتی و غیر رقابتی است.

در بخش رقابتی هفت فیلم بلند با حضور کارگردانان اثر شرکت می‌کنند و در نهایت یک اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب می‌شود و جایزه رسمی جشنواره را دریافت می‌کند.

در بخش غیررقابتی هم ۶ فیلم کوتاه به نمایش درمی آید.

داوری آثار هم به عهده پنج داور است که یکی از این داوران، ابوالفضل جلیلی است و چهار نفر دیگر هم از دست اندرکاران سینمایی فرانسه هستند.

فستیوال سینمای ایران در شانتیئی از تاریخ ۲۱ الی ۲۴ اسفندماه ۹۹ (مصادف با ۱۱ تا ۱۴ مارس ۲۰۲۱) در شهر شانتیئی (Chantilly) واقع  در استان اوت دو فرانس (Hauts-de-France) کشورِ فرانسه برگزار می شود.

مرکز ایران و فرانسه (سمن فرانسوی تاسیس شده در سال ۱۳۹۵) سال گذشته هم اقدام به برگزاری چنین جشنواره‌ای با هدف معرفی سینمای نوین ایران و دعوت از کارگردانان مستقل سینمای کشورمان در شهر ویتره کرد.

فراخوان و جزییات بیشتر درباره این جشنواره متعاقبا منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است