تصاویر دیده نشده از پزشکان ایرانی در ۸ سال دفاع مقدس مقابل عراقی‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸

تصاویر دیده نشده از پزشکان ایرانی در ۸ سال دفاع مقدس مقابل عراقی‌ها

مستند «طبیبان مهاجر» از امروز 28 مهرماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه یک، مستند «طبیبان مهاجر» که با محوریت خدمات پزشکان در دوره دفاع مقدس تهیه شده و در آن از تصاویر دیده نشده که تاکنون در هیچ یک از برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس دیده نشده، استفاده شده است، از امروز ۲۸ مهرماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

در مستند «طبیبان مهاجر»، سیدعباس فروتن که در دوره دفاع مقدس به عنوان یکی از پزشکان مسئول در خطوط مقدم فعالیت می‌کرده به عنوان راوی از فعالیت پزشکان در دوران دفاع مقدس و رزمندگانی می‌گوید که به دلیل اقدامات پیچیده پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی نزدیک خط مقدم جبهه، زنده مانده‌اند.

قسمت اول مستند طبیبان مهاجر که امروز ۲۸ مهر پخش خواهد شد، «جراحی زیر آتش» نام دارد و به بررسی آغاز جنگ و اعزام پزشکان به جبهه و ساخت بیمارستان‌های صحرایی و عمل جراحی در این بیمارستان‌ها می‌پردازد.

در این برهه، رزمندگان بسیاری با وجود جراحت‌های سخت حتی در آمبولانس تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند و زنده می‌ماندند.

در سایر قسمت‌های مستند «طبیبان مهاجر» روایت یکی از رزمندگان حاضر در جبهه‌های جنگ را از اعزام به جبهه و مجروح شدن در خطوط مقدم خواهیم دید.

در این مستند علاوه بر تصاویر عمل جراحی رزمندگان، با پزشکانی مانند کلانتر معتمد و ایرج فاضل که این رزمندگان را مورد عمل جراحی قرارداده‌اند، مصاحبه شده است.

مستند «طبیبان مهاجر» در ۱۳ قسمت تولید خواهد شد که در هفته این ۵  قسمت آن از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

این مستند دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۷ و روزهای پنج‌شنبه و جمعه ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

عوامل تولید این برنامه عبارتند از تهیه‌کننده: هومن نیری، تدوین و گرافیک: زهره پارسا، تصویربردار: علی روزبهانی و مدیر تولید: مهران علیزاده.

مستند «طبیبان مهاجر» کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است