«رما» در چین به نمایش در‌می‌آید/ ورود بی‌صدا به سرزمین اژدهای سرخ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۹
با وجود فیلتر بودن؛

«رما» در چین به نمایش در‌می‌آید/ ورود بی‌صدا به سرزمین اژدهای سرخ

بنا بر اخبار منتشر شده، با وجود فیلتر بودن نتفلیکس در چین، «رما» یکی از آخرین تولیدات این کمپانی در سینماهای این کشور به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، «رما» ساخته تحسین شده آلفونسو کوارون و برنده اسکار ۲۰۱۹ بهترین فیلم خارجی سال، مجاز به اکران در کشور چین شد.

اتحادیه سینماداران ملی چین این خبر را روز چهارشنبه ۶ مارچ (۱۵ اسفند) اعلام کرد اما حرفی از تاریخ اکران به میان نکشید. هم اکنون پوستر «رما»، مزین به افتخارات این فیلم در کسب جوایز بهترین فیلم خارجی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری اسکار، در سایت سینمایی چینی Sina به نمایش درآمده است.

«رما» داستان زندگی زنی خدمتکار از طبقه متوسط با بازی یالیتزا آپاریسیو در محله رمای مکزیکوسیتی است. این فیلم اولین اثر مکزیکی است که توانسته است افتخار دریافت بهترین فیلم خارجی اسکار را کسب کند.

نتفلیکس حق پخش جهانی «رما» را در اختیار دارد، اما با پخش سینمایی این اثر در چین مرتبط نیست و امور کار در دستان واسطه‌ها است. این ابرکمپانی پخش آنلاین «رما» را از ماه نوامبر سال گذشته میلادی به تدریج در بیش از ۱۰۰ نقطه آمریکا و نزدیک به ۵۰۰ سالن سینما در ۴۰ کشور دنیا به نمایش درآورده اما آمار فروش هیچکدام از این مناطق اعلام نشده است.

از سوی دیگر «کتاب سبز» که امسال برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد، با فروش فوق‌العاده ۱۷٫۴ میلیون دلاری در شروع اکران خود در تعطیلات آخر هفته گذشته چین رو به رو شد. این رقم تا همین جا هم بیش از فروش «شکل آب»، برنده سال گذشته اسکار بهترین فیلم است که در مجموع ۱۶ میلیون دلار در بازار چین فروخت.

مقامات چینی اخیرا مجوز اکران محدود «راپسودی بوهمی» کمپانی فاکس را نیز با اعمال جرح و تعدیل‌هایی صادر کرده‌اند و این فیلم از ۲۲ مارچ (۲ فروردین ۹۸) در این کشور به نمایش در خواهد آمد.

اشکان مزیدی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است