آلبوم جدید در راه است/ تور کنسرت‌های سال ۹۸ با استاد حسین علیزاده | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
پوریا اخواص در گفتگو با صبا:

آلبوم جدید در راه است/ تور کنسرت‌های سال ۹۸ با استاد حسین علیزاده

پوریا اخواص خواننده موسیقی سنتی سال آینده تور کنسرت های خود را با استاد علیزاده در شهرهای ایران برگزار می کند.
آلبوم جدید در راه است/ ارکستر ملی با موسیقی قدیمی به دیدار مخاطبانش می رودپوریا اخواص خواننده موسیقی سنتی درباره همکاری دوباره خود با ارکستر ملی به خبرنگار صبا گفت: در اجرای ۱۶ اسفندماه پنج قطعه خواندم که دو قطعه در بیات اصفهان و دو قطعه در دستگاه چهارگاه و یکی از آن ها در دستگاه دشتی بود.
وی افزود: قطعات «او نیامد» ساخته استاد اکبر محسنی، «فریاد از تو» اثر استاد همایون خرم، «جلوه دریا» اثر استاد جمال الدین منبری، «پیشه عاشقان» و «نوای دل» اثر استاد جواد لشگری را خوانده شد.
اخواص درباره تنظیم آثار و سبک آن ها توضیح داد: تمامی این آثار را جمال الدین منبری برای ارکستر تنظیم کرده و به سبک موسیقی قدیم هستند که به نوعی موسیقی گلها را در ذهن مخاطب تداعی می کند.
باتوجه به همکاری اخواص با ارکستر ملی در دوره های قبل، وی درباره تفاوت سبک این دوره ها گفت: من در سال‌های ۸۸ و ۸۹ به رهبری بردیا کیارس با ارکستر ملی همکاری داشتم و قطعات فردین خلعتبری را که سبک معاصر داشت اجرا می کردم در حالی که فضای آثار این دوره از ارکستر ملی به موسیقی قدیم نزدیکتر است و مخاطب زیادتری دارد.
اخواص با اشاره به برنامه های آینده در سال جدید توضیح داد: اجرای ارکستر ملی در تالار وحدت آخرین اجرای من در سال ۹۷ بود و پس از آن در سال جدید آلبوم جدیدی را آماده کرده ام که جزییات دقیق آن را در زمان انتشار به اطلاع علاقه مندان می رسانم و هم چنین برنامه تور کنسرت ها در ایران را به همراه حسین علیزاده در سال ۹۸ خواهیم داشت.
نسترن معصوم پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است