«پیلوت» را به جشنواره جهانی فیلم فجر فرستادم/ با سینما قهر نمی‌کنم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۰

«پیلوت» را به جشنواره جهانی فیلم فجر فرستادم/ با سینما قهر نمی‌کنم

فیلم سینمایی «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح متقاضی حضور در سی و هفتمین جشنوار جهانی فیلم فجر شد.
سینما خانه ماست از خانه خود قهر نمی کنیم/ حضور «پیلوت» در جشنواره جهانی فجرمحمدرضا مصباح تهیه کننده «پیلوت» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی به  خبرنگار صبا گفت: فیلم را برای حضور در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده ایم و امیدواریم در این دوره از جشنواره حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به سطح کیفی فیلم و اقدامات صورت گرفته، امید داریم در چندین جشنواره درجه یک جهانی هم حضور جدی داشته باشیم.

مصباح درباره حضور نداشتن «پیلوت» در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر اذعان کرد: علیرغم کیفیت برگزاری  جشنواره و اینکه چند فیلم راه یافته به این دوره بسیار درخشان و ارزشمند بودند اما بسیاری از فیلم ها در سطح جشنواره نبود که موجب حیرت مخاطبان شد و در نهایت این مردم بودند که فیلم ها را دیدند و قضاوت کردند. «پیلوت» هم درنهایت در سینماها اکران می شود و مردم نسبت به فیلم های راه پیدا کرده به جشنواره آن را قضاوت خواهند کرد.
تهیه کننده «برمودا» با ابراز امیدواری از اینکه روزی برسد که مسئولان سینمایی و اعضای هیات های انتخاب از انتخاب های حرفه ای خود در پیشگاه خداوند و صاحبان آثار و مخاطبان سینما روسفید باشند، اذعان کرد: امیدوارم روزی برسد که مسئولان از پاسخگویی با شجاعت و بیان دلایل و پارامترهای انتخاب استقبال کنند نه اینکه در پس دیوار سلیقه مخفی شوند.

تهیه کننده «پوست» اضافه کرد: به عنوان تهیه کننده در مقابل عوامل و هنرمندان زحمت کش پروژه هایم مسئولم و بی تفاوتی نسبت به ارائه و عرضه در شأن آثار را تضییع حق آن ها می دانم بنابراین در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور می یابیم و با آن قهر نمی کنیم و با قدرت حقوق خود را در چارچوب قانون طلب می کنیم. جشنواره های فجر علیرغم اشکال های ساختاری هنوز تنها عرصه حضور و معرفی آثار هستند و ما خود را برای خوش آمد و باز شدن جای مهمانان چند روزه سینما از این حق محروم نمی کنیم. سینما خانه ماست و ما در آن ماندگاریم و مهمانان همچون گذشتگانشان می روند.

مصباح در پایان درباره زمان اکران فیلم توضیح داد: پروانه نمایش «پیلوت» را دریافت کرده ایم و درحال مذاکره با شرکت های پخش برای اکران  هستیم و تلاشمان این است با در نظر گرفتن شرایط جشنواره ها در بهترین زمان فیلم  را به اکران برسانیم.
فیلم سینمایی «پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح ساخته شده و از بازیگران آن می توان به حمیدرضا
آذرنگ، بهدخت ولیان، سعیدآقاخانی، بانیپال شومون،گیلدا ویشکی و با حضور پریوش
نظریه اشاره کرد.

الناز شاکردوست یکی از بازیگران این فیلم
سینمایی بود که در ابتدای شروع فیلمبرداری فیلم در صحنه ای دچار حادثه شد و
بهدخت ولیان جایگزین وی شد. همچنین کیومرث پوراحمد نیز در ابتدا
تهیه‌کنندگی فیلم را برعهده داشت که بعد از مدتی از تهیه‌کنندگ این کار
انصراف داد.

زهرا دمزآبادی

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000