وبینار «ارزش کتابخانه‌های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» برگزار می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹

وبینار «ارزش کتابخانه‌های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» برگزار می‌شود

به همت معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» با حضور جوزف متیو سردبیر «فصلنامه کتابخانه عمومی» برگزار می شود.

به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به همت معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» برگزار می‌شود.

این وبینار روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در ۲ نوبت صبح (۱۰ تا ۱۲) و عصر (۱۴ تا ۱۶) برگزار شده و به موضوعات «کتابخانه عمومی ارزش مبنا»، «ارزش افزوده کتابخانه عمومی»، «پارادایم کاربرمحوری در سازمان» و «کتابخانه عمومی کاربرمحور» می‌پردازد.

در بخش نخست وبینار سیامک محبوب مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع «کتابخانه عمومی ارزش مبنا» به سخنرانی می‌پردازد.

در این سخنرانی ارزش و گستره مفهومی آن برای کتابخانه و نیز مفهوم کتابخانه عمومی کاربر محور بررسی خواهد شد.

در ادامه این بخش جوزف متیو، سردبیر «فصلنامه کتابخانه عمومی» (Public Library Quarterly) در سخنرانی با عنوان «ارزش افزوده کتابخانه عمومی» به تشریح برآمدهای کتابخانه عمومی برای کاربران می‌پردازد.

همچنین در بخش دوم وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» مجتبی امیری مدیر گروه مدیریت دولتی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در بخشی تحت عنوان «پارادایم کاربرمحوری در سازمان» به مباحثی همچون فلسفه سازمان کاربرمحور و چالش های نظری و عملی سازمان کاربرمحور می‌پردازد.

در ادامه این بخش مریم نظری دکترای سواد اطلاعاتی از دانشگاه شفیلد انگلستان در سخنرانی با موضوع «کتابخانه عمومی کاربرمحور» به تشریح مسیر تحقق کتابخانه عمومی کاربر محور می‌پردازد و تجاربی از کاربرمحوری در کتابخانه‌های عمومی جهان را بیان می‌کند.

وبینار «ارزش کتابخانه های عمومی، از ارزانی تا ارزندگی» از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، صفحه آپارات اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی (tehranpl) و صفحه اینستاگرام اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی (@tehranplir) در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است