راهنمای خرید ویدئو پروژکتور برای سینمای خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور برای سینمای خانگی

اگر به دنبال خرید و راه‌اندازی یک سیستم سینمای خانگی هستید، با مطالعه این مطلب می‌توانید انتخاب آگاهانه و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

به گزارش واحد بازرگانی خبرگزاری صبا، در این روزهای پر تب و تاب که کرونا تفریحات خانواده‌ها را سلب کرده است، با خرید یک دستگاه ویدئو پروژکتور خانگی یا ویدئو پروژکتور سینمایی، لذت و هیجان سینما را به خانه‌های خود بیاورید! با پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگا‌هایی چون: ویدئو پروژکتور ۴k، ویدئو پروژکتور سینمای خانگی، ویدئو پروژکتور full hd و ویدئو پروژکتور سینمایی، می‌توان هیجان فیلم دیدن را به درون خانه کشند و خانه را به یک سینمای دلنشین تبدیل کرد؛ چرا که تماشای فیلم در سینما، همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته و بسیاری از افراد پایه ثابت سینما بوده‌اند.

خرید ویدئو پروژکتور خانگی، به طور قطع برای فرزندتان نیز جذاب خواهد بود و والدین در کنار فرزندانشان، برای ساخت اوقات خوش می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌های مورد علاقه‌شان را با کمک ویدئو پروژکتور، در ابعاد بزرگ‌تری تماشا کنند. برای آن که خریدی هوشمندانه و با آگاهی داشته باشید، می‌بایست پیش از خرید اطلاعات کاملی درباره ویژگی‌های ویدئو پروژکتور داشته باشید.

همه چیز درباره ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور نام دستگاه نسبتاً کوچکی است که برای نمایش تصاویر انفورماتیک بر روی دیوار یا پرده‌ای سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه که ویدئو فراتاب نیز خوانده می‌شود، بسیار پیشرفته بوده و ادارات یا مدارس با سیستم‌های پیشرفته، از آن بهره می‌گیرند.

موارد استفاده‌ی گوناگون از این دستگاه موجب شد تا آن را در انواع: ویدئو پروژکتور خانگی، ویدئو پروژکتور جیبی، ویدئو پروژکتور سازمانی و… تولید کنند. از این میان از ویدئو پروژکتور خانگی با عنوان سینمای خانگی نیز یاد می‌شود که در ادامه به بررسی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

بررسی کیفیت تصاویر ویدئو پروژکتور خانگی

برای راه اندازی یک سینمای خانگی، باید کیفیت تصاویر دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، به خوبی بررسی شود. به طور قطع کیفیت تصاویر یک ویدئو پروژکتور خانگی نباید در حد ویدئو پروژکتور سینمایی باشد؛ اما باید از استاندارادهای خاصی نیز برخوردار باشد.

  • وضوح تصاویر:

در انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور خانگی وضوح تصویر یا رزولوشن آن بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه نشان دهنده‌ی پیکسل‌های تولید شده توسط دستگاه را نمایش می‌دهد. به طور کلی ویدئو پروژکتورهای خانگی که دارای رزولوشن‌های زیر باشند کیفیت تصویر خوبی دارند.

  1. ویدئو پروژکتور با رزولوشن hd 720p
  2. ویدئو پروژکتور full hd با قدرت ۱۰۸۰p
  3. ویدئو پروژکتور ۴k

لازم به ذکر است که دستگاه‌های ویدئو پروژکتور توانایی دریافت سیگنال‌های بیشتر از رزولوشن اصلی را نیز در صورتی که سیگنال‌های آن را دریافت کنند، خواهند داشت. در نتیجه برای راه اندازی یک سینمای خانگی قوی و با کیفیت، حتما دستگاه را با یکی از رزولوشن‌های ذکر شده خریداری کنید.

  • نسبت کنتراست دستگاه:

کنتراست شاخصی برای تشخیص طیف رنگی و نوری تصاویری است که به نمایش در می‌آید و برای دستگاه‌های مختلف متفاوت است. برای خرید یک ویدئو پروژکتور full hd کنتراست ۴۰۰۰٫۱ برای سینمای خانگی کفایت می‌کند. البته میزان کنتراست دستگاه به روشنایی فضا هم بستگی دارد و اصولاً برای مکان‌های روشن میزان کنتراست دستگاه اهمیتی نخواهد داشت.

 

میزان روشنایی ویدئو پروژکتور خانگی چقدر است؟

روشنایی دستگاه از دیگر شاخص‌های مهمی است که باید در هنگام انتخاب و خرید به آن توجه شود. برای اندازه گیری میزان نور و روشنایی ویدئو پروژکتورها از واحد انسی لومن استفاده می‌کنند و اگر دستگاه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ لومن روشنایی داشته باشد برای مصارف خانگی کفایت می‌کند. البته ناگفته نماند که ویدئو پروژکتور۴k و ویدئو پروژکتور full hd  از نظر میزان روشنایی برای مصارف خانگی نیز بسیار مناسب هستند. بدیهی است که  دستگاه‌های مورد استفاده در مصارف خانگی به درصد روشنایی کمتری نسبت به ویدئو پروژکتور سینمایی نیاز دارد، بنابراین برای خرید ویدئو پروژکتور خانگی آن را به نمونه‌ی سینمایی قیاس نکنید.

 ویدئو پروژکتور چگونه نصب می‌شود؟

نصب ویدئو پروژکتور اصلاً کار سخت و دشواری نیست و اما اگر متخصصین این حوزه آن را نصب کنند بهتر خواهدبود. فروشندگان و متخصصان این حوزه معمولاً پیشنهاد می‌کنند که دستگاه به سقف متصل شده و حدود ۳ متر با پرده یا دیوار سفید فاصله داشته باشد. البته افرادی که ویدئو پروژکتور را برای مصارف خانگی خریداری می‌کنند، معمولا با اتصال آن به سقف موافق نیستند؛ چراکه ظاهر و دکور سقف منزل را به هم می‌ریزد. بنابراین لازم است بدانید ویدئو پروژکتور خانگی را روی یک میز کوچک هم می‌توان تنظیم کرد اما امکان اختفای کابل‌های دستگاه وجود نخواهد داشت و هر بار پس از استفاده مجبور به جمع کردن دستگاه هستید.

برای روشن کردن دستگاه نیز کافی است کابل HDMI آن را به به برق متصل کرده سپس دکمه ON  را لمس کنید. تنظیم تصویر با تغییر حالت دوربین پخش کننده دستگاه به راحتی امکان پذیر است.

 

با خرید ویدئو پروژکتور FULL HD سینمای سه بعدی را تجربه کنید!

ویدئو پروژکتور سینمایی در فضای سینما تصاویر را به شکل سه بعدی نمایش می‌دهد و این ویژگی مورد پسند تمامی فیلم دوستان است. اما آیا می‌دانستید ویدئو پروژکتورهای خانگی full hd هم قابلیت سه بعدی شدن دارند؟

برای آنکه سینمای سه بعدی را در منزل تجربه کنید، یک عینک اکتیو شاتر تهیه کرده سپس یک کابل HDMI با قابلیت سه بعدی را به پشت دستگاه و برق متصل کنید. سپس هر فیلم سه بعدی که دوست دارید را نمایش داده و از تماشای آن لذت ببرید. دانلود و نمایش کارتون‌های سه بعدی نیز برای پر کردن اوقات فراغت کودکان ایده‌ی خلاقانه‌ای است؛ چرا که این روزهای کرونایی، بیش از همه کودکان و نوجوانان را آزرده خاطر کرده است.

ویدئو پروژکتور را از فروشگاه‌های مطمئن خریداری کنید!

خرید لوازم برقی هر چند کوچک بهتر است با ضمانت صورت بگیرد، ویدئو پروژکتور خانگی نیز باید با ضمانت فروشنده خریداری شود. تصور کنید می‌خواهید یک دستگاه ویدئو پروژکتور ۴K خریداری کنید، اما نمونه‌ی تقلبی آن را از فروشگاه غیر معتبر با قیمت گزاف بخرید!! خب در این صورت شما زیان کرده‌اید. بنابراین فروشگاهی که امکان مشاوره پیش از خرید نیز برای مشتریان قرار داده است را برای خرید انتخاب کنید.

فروشگاه آی پروژکتور (projector.ir) اولین و برترین فروشگاه اینترنتی ویدئو پروژکتور خانگی است که از سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرده و دارای نماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد. فروشگاه آی پروژکتور با کمک کارشناسان فنی خود، اطلاعات مشتریان را پیش از خرید کامل کرده و به مشتریان کمک می‌کند که بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند. وبسایت فروشگاه آی پروژکتور همه روزه و به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مشتریان می‌باشد.

با ورود به آی پروژکتورخواهید دانست که بهترین انتخاب برای خرید انواع پروژکتور، همین فروشگاه است! ما ادعا نمی‌کنیم؛ ما مخاطبان را به مقایسه کردن دعوت می‌کنیم…

تلفن تماس: ۶۶۹۷۵۵۲۷-۲۸۴۲۶۰۳۰

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است