تلاش «نفر سوم» برای معرفی به اسکار و بفتا | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۳

تلاش «نفر سوم» برای معرفی به اسکار و بفتا

فیلم کوتاه «نفر سوم» به کارگردانی پویا امین‌پوری با حضور در جشنواره «شب‌های سیاه تالین» برای معرفی به اسکار و بفتا رقابت می‌کند.

نفر سومبه گزارش صبا، فیلم کوتاه «نفر سوم» به نویسندگی و کارگردانی پویا امین‌پوری در بخش مسابقه استعدادهای تازه فیلم‌های کوتاه بیست و چهارمین دوره‌ جشنواره «شب‌های سیاه تالین» برای معرفی به اسکار و بفتا رقابت می‌کند. این جشنواره یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم در اروپای شمالی است و هرساله در کشور استونی برگزار می‌شود.

بخش کوتاه جشنواره «شب‌های سیاه تالین» مورد تایید آکادمی اسکار و بفتا است و فیلم برگزیده آن برای بررسی جهت رقابت در بخش کوتاه به این آکادمی معرفی خواهد شد.

«نفر سوم» پیش از این از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم‌های فانتزی بوچئون کره‌ جنوبی برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی شده است.پ

بیست و چهارمین دوره‌ جشنواره «شب‌های سیاه تالین» از ۱۳ نوامبر تا ۲۹ نوامبر برگزار خواهد شد.

همزمان با این فیلم، سه فیلم کوتاه دیگر هم در بخش های دیگر حضور دارند که عبارتند از فیلم کوتاه «زائران» به کارگردانی فرنوش صمدی و علی عسگری که محصول ترکیه است، انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در بخش رقابتی انیمیشن، انیمیشن «خورده شده» به کارگردانی محسن رضاپور در بخش رقابتی انیمیشن کودک.

هر چهار فیلم علاوه بر حضور در بخش‌های خود، در به دست آوردن جایزه ویژه جشنواره و معرفی به اکادمی‌های اسکار و بفتا هم شانس دارند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است