برندگان دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه معرفی شدند/ شب «تشریح» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۷

برندگان دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه معرفی شدند/ شب «تشریح»

مراسم پایانی دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران در سالن سینماتوگراف موزه‌ سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، اختتامیه دهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ایران به دبیری آرمین ایثاریان امروز چهارشنبه ۱۶ مرداد در موزه‌ سینمای ایران (باغ فردوس) سالن سینماتوگراف برگزار شد.

آرمان ایثاریان دبیر این دوره جشنواره در ابتدای این مراسم گفت: تا پایان زمان فراخوان ۴۱۵ فیلم به دبیرخانه رسید، ۳۸ فیلم در مرحله اول برای داوری انتخاب شدند که در مرحله دوم، داوران مهمان به داوران اصلی پیوستند و نامزدها در ۷ رشته انتخاب شدند که امشب دورهم جمع شده ایم که نتیجه را ببینیم. هرچند به نظرم من ۳۸ فیلم مرحله اول برنده هستند.

وی ادامه داد: از مسئولان خواهشمندم که از فیلم کوتاه حمایت کنند. جشن مستقل با حمایت شما برگزار می شود و امیدوارم کاستی های مارا در این دوره ببخشید.

در ادامه برنامه، کلیپی از ۳۸ فیلم برگزیده در سالن پخش شد.

در ادامه برنامه سعید پوراسماعیلی رییس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ضمن خوش آمدگویی به حضار گفت: در این دو ماهی که هیات مدیره جدید شکل گرفته با تلاش زیادی خودش را برای امشب آماده کرده است. امیدوارم به فیلم‌ کوتاه اهمیت بیشتری داده شود و از اعضای خانه سینما بسیار تشکر می کنم که با ما همراه بودند.

او در پایان اذعان کرد: امیدوارم در سال های آینده جشن مستقل فیلم کوتاه با کیفیت بهتری برگزار شود.

پس از سخنرانی پوراسماعیلی، کلیپی از معرفی داوران جشن مستقل فیلم کوتاه و ۱۶ داور مهمان که در انتخاب آثار مرحله دوم کمک کردند، پخش و پس از آن موسیقی به صورت زنده اجرا شد.

مجری برنامه در اواسط برنامه اعلام کرد که رییس انجمن فیلم کوتاه به برندگان این دوره جشن، مبلغ یک میلیون تومان جایزه اهدا خواهد کرد.

پس از آن همایون اسعدیان و نیما عباسپور برای اهدای جایزه بخش فیلمنامه روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین فیلمنامه به سیاوش شهابی برای فیلم «تشریح» اهدا شد.

محمدرضا دلپاک و‌ کاوه سجادی حسینی برای اهدای جایزه صدابرداری یا صداگذاری روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین صداگذاری به محمدمهدی جواهری زاده برای فیلم «تشریح» اهدا شد.

محمدرضا دلپاک گفت: استاد ناصر تقوایی که جای او در این مراسم خالی است همیشه می گویند، فیلم کوتاه مثل یک دوبیتی می ماند و فیلم بلند مثل یک رمان.

سپس سهراب خسروی و مستانه مهاجر برای اهدای جایزه تدوین روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین تدوین به عماد خدابخش برای فیلم «تشریح» اهدا شد.

در ادامه برنامه محمود کلاری، اشکان اشکانی و علی لقمانی برای اهدای اهدای جایزه بهترین فیلمبرداری روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین فیلمبرداری به فرید طهماسبی برای فیلم «آیسان» تعلق گرفت.

در این جشن مسعود رایگان و مصطفی آل احمد برای اهدای جایزه بهترین بازیگر روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین بازیگری به علی ثانی فر برای فیلم «تشریح» اهدا شد.

نشان ایسفا در این دوره از جشن مستقل فیلم‌ کوتاه به پرویز کیمیاوی اهدا شد و حمید جعفری متن صحبت های او را که در این جشن حضور نداشت، قرائت کرد و اعضای هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه نشان او را به دخترش اهدا کردند.

مصطفی آل احمد در این بخش مراسم گفت: باید متاسف بود که جامعه ای با فرهیختگان خود این چنین برخورد می کند و پرویز کیمیاوی در کشور خودش حضور ندارد، بیاید تمام کنیم این فضای دوقطبی را. بهرام بیضایی نیست، ناصر تقوایی خانه نشین شد.‌ محمد رسول اف راهی زندان می شود و دو فیلم کیانوش عیاری همچنان توقیف است.

وی افزود: کاش تمام شود این فضای دوقطبی و حذف نشوند افرادی که تفکراتی متفاوت دارند‌.

در این بخش برنامه وحید موساییان و مازیار میری و امیرشهاب رضویان برای اهدای جایزه بهترین کارگردانی روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین کارگردانی به سیاوش شهابی برای فیلم کوتاه «تشریح» اهدا شد.

امیرشهاب رضویان گفت: درگذشت کمال طباطبایی تهیه کننده را تسلیت می گویم.

وی افزود: متاسفانه سال گذشته می خواستند به ساختار سینمای جوان دست بزند و آن را تغییر دهند. متعصبانه می خواهم به ساختار این سینما دست نزنند و بگذارند به مسیر خود ادامه دهد.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما سخنران بعدی بود که گفت: فکر نمیکنم گروه و جامعه ای در فضای عمومی وجود داشته باشند که این میزان باهم قرارهای سینمایی بگذارند، به هربهانه ای چه از سر خشم و چه از مهربانی دور هم جمع می شویم و این امر مبارکی است که باید قدردان آن باشیم.

او افزود: سینمای ایران، سینمای ایران است و تفکیک آن از انیمیشن، فیلم کوتاه، مستند و… اشتباه است. سینمای ایران هدف مشترک دارد و آن ارتباط با مخاطب است.

شاهسواری در پایان گفت: در بین اسامی منتخبان، افرادی را دیدم که پسران پدرانی بودند که زمانی با هم همکاری داشتیم و این تداوم به حوزه رفاقت و همکاری رسیده و باید قدردان این موضوع باشیم.

سیاوش چراغی پور مجری برنامه در پایان مراسم از مهران عباسی انارکی مدیرعامل موزه سینما بایت همراهی در برگزاری این مراسم تشکر کرد.

منوچهر شاهسواری، مجید برزگر، سعید پوراسماعیلی، خسرو معصومی، مسعود امینی تیرانی برای اهدای جایزه بهترین فیلم روی صحنه آمدند.

جایزه بهترین فیلم به سیاوش شهابی برای فیلم «تشریح» اهدا شد.

پس از اهدای جوایز، فیلم کوتاه «تشریح» ساخته سیاوش شهابی در سالن پخش شد و مراسم به اتمام رسید.

زهرا دمزآبادی

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است