جشنواره کن از استاد سینمای وحشت تجلیل می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳

جشنواره کن از استاد سینمای وحشت تجلیل می‌کند

جان کارپنتر کارگردان فیلم ترسناک «هالووین» جایزه کالسکه طلایی جشنواره کن 2019 را در بخش فرعی دو هفته با کارگردانان دریافت می کند.

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، جان کارپنتر کارگردان مشهور به استاد سینمای وحشت جایزه کالسکه طلایی جشنواره جهانی کن ۲۰۱۹ را در بخش فرعی دو هفته با کارگردانان که به صورت مستقل و موازی با جشنواره کن برگزار می شود، دریافت می کند.

کارپنتر کارگردان فیلم های ترسناک کلاسیکی چون «هالووین»، «مه»، «کریستین» و «فرار از نیویورک» روز ۱۵ می در شب افتتاحیه بخش دو هفته با کارگردانان جشنواره کن امسال جایزه کالسکه طلایی را دریافت خواهد کرد.

انجمن کارگردانان سینمای فرانسه که برنده جایزه کالسکه طلایی را انتخاب می کنند در بیانیه اهدای این جایزه به کارپنتر از او به عنوان یک نابغه خلاق و بی نظیر با عواطف خارق العاده یاد کردند.

در این بیانیه همچنین از فیلم «استارمن» کارپنتر با بازی جف بریجز نیز به عنوان یکی از متاثرکننده ترین ملودرام های دهه ۸۰ میلادی یاد شد.

کارپنتر ۷۱ ساله همچنین در کنار کارگردانی، آهنگسازی بسیاری از کارهای خود را نیز برعهده داشته است. انجمن کارگردانان سینمای فرانسه درباره این سویه کاری کارپنتر نیز در بیانیه خود چنین نوشتند: موسیقی های عالی او الهام بخش موسیقی الکترونیک فرانسه شد.

از دریافت کنندگان پیشین جایزه کالسکه طلایی می توان به مارتین اسکورسیزی، ورنر هرتسوک، جیا ژانکو، جین کمپیون و انیس واردا اشاره کرد.

محمدامین شکاری

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است