«دف» برای خارجی‌ها جذاب است/ حضور موسیقایی در جهانی باحجاب | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۷
نوازنده سازهای کوبه ای در گفتگو با صبا:

«دف» برای خارجی‌ها جذاب است/ حضور موسیقایی در جهانی باحجاب

عسل ملک زاده نوازنده سازهای کوبه ای از اشتیاق و استقبال نوازنده های اروپایی برای حضور در ورک شاپ های آموزشی موسیقی ایرانی خبر داد.
می خواهم الگوی مناسبی برای دختران سرزمینم باشمعسل ملک زاده نوازنده سازهای کوبه ای و معلم موسیقی درباره استقبال مخاطبان خارجی از کارگاه های آموزشی اش در کشورهای مختلف به خبرنگار صبا گفت: من ورک شاپ های زیادی در کشورهای اروپایی برگزار می کنم و موضوعی که برای من جذاب است استقبال مخاطبان غیرایرانی و نوازنده های اروپایی است.
وی افزود: «دف» ساز ایرانی و برای اروپایی ها جدید است ولی عاشق صدای این ساز هستند. هرچند ساز بندیر یا مانند آن را دیده اند اما صدای دف برای آن ها جذابیت بیشتری دارد که چطور از این چوب و پوست و حلقه این صدا ساخته می شود.
نوازنده سازهای کوبه ای درباره اهداف خود به عنوان یک نوازنده ایرانی توضیح داد: اول از همه به عنوان یک ایرانی تلاش می کنم صدای سازم را به دنیا برسانم چراکه موسیقی ایرانی باید شنیده شود و از سازهای ملی ایرانی در گروه های بزرگ استفاده کنند و دومین انگیزه ام حضور در عرصه بین الملل است که من به عنوان یک خانم و با حجاب شرکت می کنم.
ملک زاده از برنامه های آینده خود گفت: به همراه گروه خنیاگران مهر به رهبری بهزاد عبدی تور کنسرت هایی در اروپا داریم و پس از آن خودم ورکشاپ دف و کاخن را در پاریس و بلژیک و شهرهای اطراف آن دارم.
وی در پایان گفت: سال گذشته پروژه dance of hands را شروع کردم و اولین کلیپ این پروژه را در کشور ترکیه و دومین آن را در ونیز ایتالیا ضبط کردیم و سومین کلیپ این پروژه را در سال جدید در کشور ترکیه به اتمام می رسانیم.
نسترن معصوم پور

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است